مدیرعامل شرکت گاز قم:  

۲۰۹ واحد صنعتی سال گذشته به شبکه گاز کشور متصل شد

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان اینکه ۲۶ درصد از گاز این استان به بخش صنعت اختصاص‌یافته است، گفت: طی سال گذشته ۲۰۹ واحد صنعتی و کشاورزی قم به شبکه گاز کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مرتضی خوش‌لهجه اظهار کرد: از این تعداد ۷۴ مشترک عمده و ۱۳۵ مشترک نیز جزء هستند.

 وی تعداد علمک‌های نصب شده در بخش صنعت را ۳۴۷ عدد عنوان کرد و در ادامه افزود: در این بازه زمانی همچنین ۲۱ ایستگاه تقلیل فشار ویژه بخش صنعت ایجاد و راه‌اندازی شد.

 وی همچنین با اشاره به افزایش ۴.۴ درصدی گازرسانی به صنایع استان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰۴ میلیون مترمکعب گازرسانی به صنایع انجام شد که این عدد در سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۷۴ میلیون مترمکعب بوده است.

 خوش‌لهجه گفت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان قم مصرف شد.

 وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای گازرسانی به صنایع طی سال گذشته، گفت: گازرسانی به فازهای جدید شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد، مرغداری‌ها و گلخانه‌های واقع در محور قدیم قم - تهران و قم - کاشان، قم - سلفچگان، شهرک شیلات و صنایع پراکنده در سطح استان با مجموع اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 وی در پایان با بیان اینکه مجموع شمار مشترکین بخش صنعت در استان قم چهارهزار و ۵۸۶ واحد است، عنوان کرد: در سال جاری گازرسانی به صنایع همچنان ادامه‌دار است و امید است که با اقدامات، قدم بزرگی در راستای تحقق شعار سال برداشته شود.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49015
اخبار مرتبط

نظرات شما