مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال قم:

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در قم مجوز فعالیت ندارند

مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال قم گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ شعبه‌ای در استان قم ندارند و فعالیت آنها به‌صورت غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  عباس زارعی مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال قم گفت: فعالیت مدارس فوتبال غیرمجاز که طی سال‌های اخیر به معضلی برای مدارس مجوزدار فوتبال و عامل نگرانی مسئولان و خانواده‌ها تبدیل شده بود، اکنون زیر ذره‌بین متولیان ورزشی می‌باشد و قرار است به صورت جدی با آنها برخورد شود.

 زارعی با بیان اینکه حدود ۳۰ مدرسه فوتبال غیرمجاز در قم مشغول فعالیت هستند افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ‌گونه شعبه‌ای داخل استان ندارند و فعالیت آنها به صورت غیر قانونی می‌باشد.

 مسئول مدارس فوتبال استان قم گفت: طی سال‌های گذشته با افزایش قارچ‌گونه تعداد مدارس فوتبال در جامعه، هر از گاهی خبرهای تلخی مربوط به این واحدهای آموزشی، ورزشی نیز به گوش می‌رسد.

 خبرهایی از بی توجهی به مسائل اخلاقی و بازی با آینده کودکان و نوجوانانی که برای تحقق رویای بازی در مستطیل سبز و کسب شهرت و درآمد، وارد برخی مدارس فوتبال می‌شوند و در سایه‌ی بی توجهی خانواده‌ها به مجاز بودن یا نبودن مدرسه فوتبال، آسیب‌های جدی می‌بینند.

 وی افزود: این آسیب‌ها فقط از دست دادن زمان مناسب پرورش استعداد یا آسیب‌های روحی به دلیل برخی سوء‌رفتارها نیستند، بلکه در صورت آشنا نبودن مربی می‌تواند در رشد جسمی فوتبال‌آموز نیز اثرگذار باشد، این مدارس علاوه بر فوتبال باید در مسائل رفتاری و شخصیتی فوتبال‌آموز نیز تاثیر مثبت بگذارند.

 زارعی بیان کرد: شهرداری نیز بابت مجوز دادن در نصب بنر و تبلیغات مدارس فوتبال غیر مجاز در فعالیت این مراکز غیرقانونی با آنها همراهی می‌کند.

 وی تصریح کرد: مشکل اینجاست که با وجود اعلام غیر مجاز بودن فعالیت این مدارس، با اجازه اداره‌کل ورزش و جوانان از زمین فوتبال یا سالن ورزشی در اختیار آن اداره استفاده می‌کنند در حالی که نباید به مجموعه‌ای که فاقد مجوز است و بصورت غیرقانونی فعالیت می‌کند امکانات داد.

 مسئول مدارس فوتبال استان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در نخستین گام از قانونی بودن مدارس فوتبال مطمئن شوند یادآور شد: فعالیت این مدارس می‌تواند نگران‌کننده باشد و پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد، درخواست و توصیه ما این است که حتماً پیش از ثبت‌نام فرزندشان در مدارس فوتبال، از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

 مسئول استعدادیابی هیئت فوتبال افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان که فضاهای ورزشی در اختیار دارند متاسفانه بدون هماهنگی و استعلام از هیات فوتبال قم، با مدارس بدون مجوز همکاری می‌کنند، که در صورت بروز حادثه احتمالی از لحاظ حقوقی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 مسئول کمیته جوانان تاکید کرد: در حال بررسی و رصد فعالیت مربیان در مدارس غیر مجاز توسط بازرسین این هیات می‌باشیم که پس از شناسایی، اسامی این مدارس به کمیته آموزش و کمیته مسابقات هیات فوتبال معرفی می‌شوند تا نسبت به شرکت در مسابقات لیگ‌های استان به عنوان مربی و بازیکن جلوگیری شود.

 زارعی در پایان درخواست کرد: در بحث مدارس فوتبال غیر مجاز انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر نهادهای نظارتی و اولیاء فوتبال‌آموزان در کنار هیات فوتبال قم باشند و با این هیات همکاری لازم را داشته باشند



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://javaneparsi.ir/49080
اخبار مرتبط

نظرات شما