مدیرعامل شرکت گاز قم خبر داد:

کاهش ۲۰۰ هزارتنی انتشار کربن احتراق گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: انتشار کربن حاصل از احتراق گاز طبیعی در این استان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ هزار تُن کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مرتضی خوش‌لهجه روز شنبه به مناسبت هفته محیط‌زیست "۱۶ تا ۲۲ خرداد" اظهار کرد: محیط‌زیست سالم یکی از ضروریات جامعه است و امروز ادامه حیات بشر به حفاظت از محیط‌زیست گره‌خورده است.

 وی با بیان اینکه شرایط زندگی بشر به‌گونه‌ای پیش رفته که وی ناچار به استفاده از سوخت‌های فسیلی و فرآورده‌های نفتی شده است، تصریح کرد: به همین خاطر هر مقدار که انسان‌ها به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی حرکت کنند، به‌تبع آن محیط‌زیست نیز از گزند آلاینده‌های مضر در امان خواهد ماند.

 خوش‌لهجه در ادامه با بیان اینکه گاز طبیعی یکی از سوخت‌های فسیلی است، خاطرنشان کرد: گاز طبیعی در میان دیگر سوخت‌های فسیلی، آلاینده‌های کمتری تولید کرده و پاک‌ترین سوخت فسیلی به شمار می‌رود.

 وی اضافه کرد: البته این موضوع نافی ضرورت کاهش استفاده از گاز طبیعی باهدف حفاظت از محیط‌زیست نیست و تلاش ما نیز بر این است تا فرهنگ کاهش مصرف این سوخت در جامعه نهادینه شود.

 خوش‌لهجه با اشاره به کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت: با درنظرگرفتن آمارها و محاسبات انجام شده، انتشار کربن حاصل از احتراق گاز طبیعی در استان قم طی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰ هزار تُن کاهش یافت.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود، بیان کرد: تبلیغات محیطی و مجازی در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، نشت‌یابی از تأسیسات، تجهیزات شبکه و خطوط گازرسانی، توسعه فضای سبز در محیط کار و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، نصب شیشه‌های دوجداره به‌منظور کاهش هدررفت انرژی از ساختمان و احداث سایت مدیریت پسماندهای صنعتی مرتبط با تجهیزات گازرسانی از جمله اقدامات صورت‌گرفته شرکت گاز استان قم در راستای حفاظت از محیط‌زیست است.

 خوش‌لهجه همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت گاز استان قم را موردتوجه قرارداد و افزود: راه‌اندازی و استفاده از پنل‌های خورشیدی جهت تولید برق در ساختمان مرکزی شرکت و استفاده از انرژی زمین گرمایی جهت گرمایش اداره گاز قنوات از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49119
اخبار مرتبط

نظرات شما