یادداشت؛

از تنفیذ و تحلیف تا تکالیف و وظایف!

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف سوگند می‌خورد که خود را وقف خدمت به مردم، اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» نهمین رئیس‌جمهور محترم کشور عزیز ایران طبق بند نهم از اصل ۱۱۰ قانون اساسی در روز یکشنبه هفتم ماه مرداد  ۱۴۰۳ حکم ریاست‌جمهوری ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ می‌شود و طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی در روز سه‌شنبه نهم ماه مرداد سال ۱۴۰۳ با حضور در مجلس شورای اسلامی و شرکت در مراسم تحلیف در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند متعال سوگند یاد می کندو اظهار می‌دارد که پاسدار مذهب رسمی، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور ایران باشد.
آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف سوگند می‌خورد که خود را وقف خدمت به مردم، اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازد.
 رییس جمهور دولت چهاردهم به خداوند قسم می خورد که برای حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از هیچ اقدامی دریغ نورزد.
آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور محترم سوگند یاد می‌کند تا از هرگونه خودکامگی پرهیز کند و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند.
با توصیه‌ها و تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی  بیان داشتند همه مسئولان و مردم را با هر سلیقه و گرایشی برای وحدت  و انسجام ملی و پرهیز از دودستگی و تفرقه و دوقطبی در گفتار و رفتار  خواستند تا باهدف تعامل سازنده و کمک به ایشان قدم بردارند و طعم شیرین موفقیت و پیروزی رئیس‌جمهور نهم را برای همه دانستند و می‌فرمایند: باید همه به رئیس‌جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست!
با گرامیداشت یاد و نام و مجاهدت‌های شهید جمهور هشتم، خادم‌الرضا علیه‌السلام آیت‌الله رئیسی و تمام شهدای عزیز خدمت؛ نگارنده این یادداشت امیدوار است رئیس‌جمهور محترم نهم در فرصت قانونی  در خصوص انتخاب و معرفی اعضای هیئت دولت و مشاورین و معاونین و رؤسای سازمان‌ها، افراد و اشخاصی را تعیین کندکه با معیارها و ملاک‌های صریح  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب هم آهنگ و همراه و هم مصداق باشند.
 و همان‌طور که  مکرر در گفتارشان در مناظرات و تبلیغات و سخنرانی‌ها  اعلام نمودند در طول دوران ریاست‌جمهوری (که بسیار زودگذر و پرمسئولیت هست) پیرو عملی و رفتاری اندیشه‌ها و منویات و سیاست‌ها و رهنمودهای راهبردی حضرت امام خامنه‌ای عزیز و حکیم باشند و صادقانه در صراط مستقیم انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه ثابت‌قدم بمانند.
 و با اعتقاد و اتکای بر ظرفیت‌های درون کشور و اختیارات بی‌شمار ریاست‌جمهور و با داشتن بودجه و اعتبارات و دسترسی به منابع مالی و پولی و اکثر و اغلب از هزاران مدیریت کشور بتوانند در انجام برنامه‌ها، وظایف و تکالیف، برای سعادت و سرافرازی ایران قوی و زمینه‌سازی ایجاد تمدن نوین اسلامی  باروحیه جهادی و کار شبانه‌روزی با وقف خود، خادمی صادق  در جهت فراهم‌کردن رفاه و آسایش و آرامش مادی و معنوی آحاد ملت، و عزت و عظمت و اقتدار کشور عزیز ایران در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی و... پیش بروند و دعای امام خمینی عزیز قدس‌سره  و  شهدای قهرمان  و ایثارگران مجاهد را با توکل به خداوند قادر متعال و عنایات و تأییدات حضرت ولی‌عصر امام‌زمان  علیه‌السلام بدرقه راه و موفقیت خود کند. انشا الله
 محمدرضا قاسمی نیا



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49820
اخبار مرتبط

نظرات شما