فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
مصالحه ۷۰ درصدی پروندههای ارجاعی به کلانتریها

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارائه ۳۲ هزار و ۴۷۲ خدمت مشاورهای در اداره مشاوره کلانتریهای قم طی سال ۱۴۰۳، از مصالحه ۷۰ درصدی پروندههای ارجاعی در این رابطه خبر داد.
سردار محمدرضا میرحیدری در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریتهای خود با اتکا به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند بهسوی مقابله با وقوع و فراوانی جرائم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار میگیرد که مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و رواندرمانی قابلپیشگیری است.
وی افزود: همواره پایدارترین نظامهای دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکههای خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نمودهاند، در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راهاندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتریها و پاسگاههاست، این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتریهای استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پروندهها را حل و فصل کرده و بسیاری از خانوادهها را از متلاشیشدن بازداشته و هزینههای مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارائه ۳۲ هزار و ۴۷۲ خدمت مشاورهای در اداره مشاوره کلانتریهای قم طی سال ۱۴۰۳، از مصالحه ۷۰ درصدی پروندههای ارجاعی در این رابطه خبر داد.
فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۳ با تلاش کارشناسان و تیم تخصصی اداره مشاوره آرامش، تعداد ۳ هزار و ۷۰۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، ۵۸۳ مورد خدمات روانسنجی، ۲۴۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۲۶۸ مورد مشاوره حقوقی - انتظامی به مراجعان ارائه شد.
وی ابراز داشت: بیشتر پروندههای مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پروندهها با تلاش مددکاران کلانتریها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غمهای مردم تغییر داده است.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش پلیس استان قم هر روز بهصورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سئوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است و شهروندان میتوانند همهروزه از ساعت ۷ الی ۱۴ با شماره سامانه پلیس پاسخگو ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهرهمند شوند.
انتهای خبر /170
وی افزود: همواره پایدارترین نظامهای دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکههای خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نمودهاند، در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راهاندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتریها و پاسگاههاست، این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتریهای استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پروندهها را حل و فصل کرده و بسیاری از خانوادهها را از متلاشیشدن بازداشته و هزینههای مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارائه ۳۲ هزار و ۴۷۲ خدمت مشاورهای در اداره مشاوره کلانتریهای قم طی سال ۱۴۰۳، از مصالحه ۷۰ درصدی پروندههای ارجاعی در این رابطه خبر داد.
فرمانده انتظامی استان قم بیان داشت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۳ با تلاش کارشناسان و تیم تخصصی اداره مشاوره آرامش، تعداد ۳ هزار و ۷۰۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، ۵۸۳ مورد خدمات روانسنجی، ۲۴۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۲۶۸ مورد مشاوره حقوقی - انتظامی به مراجعان ارائه شد.
وی ابراز داشت: بیشتر پروندههای مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پروندهها با تلاش مددکاران کلانتریها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غمهای مردم تغییر داده است.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش پلیس استان قم هر روز بهصورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سئوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است و شهروندان میتوانند همهروزه از ساعت ۷ الی ۱۴ با شماره سامانه پلیس پاسخگو ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهرهمند شوند.
انتهای خبر /170
نظرات شما