معاون وزیر آموزش و پرورش:
آموزش و پرورش محل پاتوق سیاسی نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش محل پاتوق سیاسی نیست، اما استفاده از نیروهای سیاسی به شرط تعهد به نظام، ممکن و ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» عبدالرضا فولادوند روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش قم که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا بهویژه سرداران و دانشمندان دفاع مقدس، افزود: دشمن در جنگ تحمیلی و توطئههای پس از آن، تمام توان خود را برای ضربهزدن به ملت ایران به کار گرفت، اما به دلیل اینکه نتوانست ماهیت مردم این سرزمین را درک کند، شکست خورد.
وی اضافه کرد: امروز هم دشمن با جنگ روانی، عملیات رسانهای و تبلیغات وسیع در تلاش است تا اراده ملت ایران را تضعیف کند؛ اما با افزایش سواد رسانهای و هوشیاری، نباید اجازه دهیم به ابزار دشمن تبدیل شویم.
آموزش و پرورش، میدان مقاومت نرم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش خطیر فرهنگیان در دفاع از مرزهای فکری کشور، گفت: آموزش و پرورش باید خط مقدم مقاومت نرم در برابر هجمههای دشمن باشد؛ امروز دشمن به خانههای ما نفوذ کرده و در پی ایجاد تفرقه است؛ ما باید با وفاق و پرهیز از سیاسیکاری، نظام آموزشی را حفظ کنیم.
فولادوند تأکید کرد: آموزش و پرورش محل پاتوق سیاسی نیست، اما استفاده از نیروهای سیاسی به شرط تعهد به نظام، ممکن و ضروری است.
وی ادامه داد: ما موظفیم از همه ظرفیتهای انسانی استفاده کنیم، به شرط آنکه وفادار به نظام جمهوری اسلامی و اهداف کلان آموزش و پرورش باشند.
عدالت آموزشی، محور برنامههای دولت چهاردهم
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامههای وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، بیان کرد: عدالت آموزشی در دسترسی به فضاها و تجهیزات و عدالت در کیفیت آموزش ۲ محور اصلی در برنامههای تحولی وزارتخانه است؛ مدارس دولتی باید از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند و در این مسیر، معلمان عنصر تحول هستند.
فولادوند با بیان اینکه «درس معلم» ریل توسعه کشور است، افزود: هدفگذاری ما این است که سالی یکچهارم نیروهای آموزش و پرورش را از نظر کیفی ارتقا دهیم و ظرف چهار سال، بهروزترین نظام آموزشی را در منطقه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای دوران کرونا در حوزه آموزش مجازی، تصریح کرد: با وجود اینکه در ابتدای شیوع کرونا آمادگی کافی نداشتیم، اما توانستیم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محتوای آموزشی در جهان شویم؛ این تجربه باید بهعنوان یک سرمایه در مسیر هوشمندسازی آموزش استفاده شود.
تأکید بر بهکارگیری نیروهای کارآمد و متعهد
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم بهکارگیری بهترین و کارآمدترین نیروها در نظام تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ایران است و هیچ جریان یا گروهی حق ندارد آن را در انحصار خود بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید از همه ظرفیتهای انسانی بهره برد، به شرط آن که افراد به نظام آموزشی و برنامههای دولت وفادار باشند.
فولادوند همچنین به جذب نیروهای حقالتدریس، نهضت سوادآموزی، خدماتی و ماده ۸۸ طبق برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: تأخیر در جذب نیرو نباید خللی در برنامههای آموزشی ایجاد کند.
وی در پایان با قدردانی از حمایتهای استاندار قم و شورای آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد که با انسجام، انگیزه و نگاه برنامهمحور، شاهد تحولات جدی و مثبت در حوزه تعلیم و تربیت قم باشیم.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم نیز در این آیین با اشاره به سیاستهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش، اجرای کامل و هدفمند سند تحول بنیادین را اولویت اصلی برنامههای خود برشمرد و بر لزوم همافزایی، شایستهگزینی و گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس تأکید کرد.
محمدجواد محمدی سعید با تأکید بر ضرورت حرکت بر مدار سند تحول بنیادین، افزود: این سند بالادستی، دو هدف کلیدی را مشخص کرده است؛ نخست دستیابی به حیات طیبه بهعنوان غایت تربیت، و دوم، تبدیل سرمایههای انسانی به سرمایههای اجتماعی در راستای سعادت و سلامت معنوی جامعه.
وی اضافه کرد: تحقق این اهداف نیازمند حرکت در یک نظام تربیتی بههمپیوسته، منسجم و راهبردی است؛ سیاست و اقتصاد زمانی ارزش دارند که در مسیر قرب الهی و خدمت به خلق تعریف شوند و نظام تعلیم و تربیت ابزار تحقق این معناست.
وی با اشاره به سیاستهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش، چهار اولویت اصلی را ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بر مبنای هفدهمین هدف عملیاتی، توسعه عدالت آموزشی با محوریت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در راستای هدف پنجم عملیاتی، کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان بر اساس اهداف هفتم، شانزدهم و بیست ویکم سند تحول و ترویج فرهنگ اقامه نماز و ارتقای سواد قرآنی در دورههای مختلف تحصیلی برشمرد.
محمدیسعید با اشاره به حمایت رهبری از دولت چهاردهم، گفت: دولت دکتر پزشکیان گفتمان آموزش را محور توسعه و نجات جامعه معرفی کرده است و فرهنگیان وظیفه دارند با همافزایی، بهرهگیری از خرد جمعی و شایستهگزینی، در مسیر تحول حرکت کنند.
در این آیین که با حضور مسئولان استانی و کشوری در خانه معلم برگزار شد، از زحمات سید مصطفی حسینی فاضل که حدود چهار ماه سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش قم را بر عهده داشت، تقدیر شد و حکم «محمدجواد محمدی سعید» بهعنوان مدیرکل آموزش و پرورش قم به وی اعطا شد.
انتهای خبر/
وی اضافه کرد: امروز هم دشمن با جنگ روانی، عملیات رسانهای و تبلیغات وسیع در تلاش است تا اراده ملت ایران را تضعیف کند؛ اما با افزایش سواد رسانهای و هوشیاری، نباید اجازه دهیم به ابزار دشمن تبدیل شویم.
آموزش و پرورش، میدان مقاومت نرم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش خطیر فرهنگیان در دفاع از مرزهای فکری کشور، گفت: آموزش و پرورش باید خط مقدم مقاومت نرم در برابر هجمههای دشمن باشد؛ امروز دشمن به خانههای ما نفوذ کرده و در پی ایجاد تفرقه است؛ ما باید با وفاق و پرهیز از سیاسیکاری، نظام آموزشی را حفظ کنیم.
فولادوند تأکید کرد: آموزش و پرورش محل پاتوق سیاسی نیست، اما استفاده از نیروهای سیاسی به شرط تعهد به نظام، ممکن و ضروری است.
وی ادامه داد: ما موظفیم از همه ظرفیتهای انسانی استفاده کنیم، به شرط آنکه وفادار به نظام جمهوری اسلامی و اهداف کلان آموزش و پرورش باشند.
عدالت آموزشی، محور برنامههای دولت چهاردهم
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامههای وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم، بیان کرد: عدالت آموزشی در دسترسی به فضاها و تجهیزات و عدالت در کیفیت آموزش ۲ محور اصلی در برنامههای تحولی وزارتخانه است؛ مدارس دولتی باید از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند و در این مسیر، معلمان عنصر تحول هستند.
فولادوند با بیان اینکه «درس معلم» ریل توسعه کشور است، افزود: هدفگذاری ما این است که سالی یکچهارم نیروهای آموزش و پرورش را از نظر کیفی ارتقا دهیم و ظرف چهار سال، بهروزترین نظام آموزشی را در منطقه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به دستاوردهای دوران کرونا در حوزه آموزش مجازی، تصریح کرد: با وجود اینکه در ابتدای شیوع کرونا آمادگی کافی نداشتیم، اما توانستیم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محتوای آموزشی در جهان شویم؛ این تجربه باید بهعنوان یک سرمایه در مسیر هوشمندسازی آموزش استفاده شود.
تأکید بر بهکارگیری نیروهای کارآمد و متعهد
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم بهکارگیری بهترین و کارآمدترین نیروها در نظام تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ایران است و هیچ جریان یا گروهی حق ندارد آن را در انحصار خود بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: باید از همه ظرفیتهای انسانی بهره برد، به شرط آن که افراد به نظام آموزشی و برنامههای دولت وفادار باشند.
فولادوند همچنین به جذب نیروهای حقالتدریس، نهضت سوادآموزی، خدماتی و ماده ۸۸ طبق برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: تأخیر در جذب نیرو نباید خللی در برنامههای آموزشی ایجاد کند.
وی در پایان با قدردانی از حمایتهای استاندار قم و شورای آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد که با انسجام، انگیزه و نگاه برنامهمحور، شاهد تحولات جدی و مثبت در حوزه تعلیم و تربیت قم باشیم.
مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم نیز در این آیین با اشاره به سیاستهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش، اجرای کامل و هدفمند سند تحول بنیادین را اولویت اصلی برنامههای خود برشمرد و بر لزوم همافزایی، شایستهگزینی و گسترش فرهنگ نماز و قرآن در مدارس تأکید کرد.
محمدجواد محمدی سعید با تأکید بر ضرورت حرکت بر مدار سند تحول بنیادین، افزود: این سند بالادستی، دو هدف کلیدی را مشخص کرده است؛ نخست دستیابی به حیات طیبه بهعنوان غایت تربیت، و دوم، تبدیل سرمایههای انسانی به سرمایههای اجتماعی در راستای سعادت و سلامت معنوی جامعه.
وی اضافه کرد: تحقق این اهداف نیازمند حرکت در یک نظام تربیتی بههمپیوسته، منسجم و راهبردی است؛ سیاست و اقتصاد زمانی ارزش دارند که در مسیر قرب الهی و خدمت به خلق تعریف شوند و نظام تعلیم و تربیت ابزار تحقق این معناست.
وی با اشاره به سیاستهای راهبردی وزارت آموزش و پرورش، چهار اولویت اصلی را ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بر مبنای هفدهمین هدف عملیاتی، توسعه عدالت آموزشی با محوریت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در راستای هدف پنجم عملیاتی، کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان بر اساس اهداف هفتم، شانزدهم و بیست ویکم سند تحول و ترویج فرهنگ اقامه نماز و ارتقای سواد قرآنی در دورههای مختلف تحصیلی برشمرد.
محمدیسعید با اشاره به حمایت رهبری از دولت چهاردهم، گفت: دولت دکتر پزشکیان گفتمان آموزش را محور توسعه و نجات جامعه معرفی کرده است و فرهنگیان وظیفه دارند با همافزایی، بهرهگیری از خرد جمعی و شایستهگزینی، در مسیر تحول حرکت کنند.
در این آیین که با حضور مسئولان استانی و کشوری در خانه معلم برگزار شد، از زحمات سید مصطفی حسینی فاضل که حدود چهار ماه سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش قم را بر عهده داشت، تقدیر شد و حکم «محمدجواد محمدی سعید» بهعنوان مدیرکل آموزش و پرورش قم به وی اعطا شد.
انتهای خبر/
منبع:ایرنا
نظرات شما