در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
قم، قطب تولید باکیفیت ایران

کارشناس صنعت چرم و کیف قم گفت: امروز دیگر مشتریان داخلی، کیف قمی را به بسیاری از نمونههای خارجی ترجیح میدهند؛ زیرا ما در کنار حفظ کیفیت، قیمت را هم رقابتی نگه داشتههایم.
محمدمهدی یاری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به وضعیت حوزه تولید کیف در قم اظهار داشت: صنعت کیفسازی در قم از حالت سنتی خارج شده و به سمت تولید انبوه، با طراحیهای مدرن و متنوع باکیفیت پیش رفته است و قم به یکی از قطبهای اصلی تولید کیف و کفش در کشور تبدیل شده که هم نیاز بازار داخلی را تأمین میکند و هم صادرات قابلتوجهی به کشورهای همسایه دارد.
وی با اشاره به مهمترین مزیت رقابتی تولیدکنندگان کیف در قم نسبت به محصولات خارجی گفت: قیمت تمامشده رقابتی به دلیل وجود زنجیره تأمین کامل در خود استان، کیفیت مواد اولیه، بهویژه چرم طبیعی و مرغوبی که در بسیاری از محصولات استفاده میشود و تنوع طراحی که باسلیقه بازار ایران بسیار همخوانی دارد سه مزیت اصلی رقابتی تولیدکنندگان کیف در قم محصولات خارجی هستند.
کارشناس صنعت چرم و کیف قم با اشاره به موفقیت صادرات تولیدکنندگان کیف در قم بیان داشت: کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و حتی کشورهای حاشیه خلیجفارس از مقاصد اصلی کیفهای تولید قم هستند، اعتماد به کیفیت کالای ایرانی و همچنین اشتراکات فرهنگی و سلیقهای، به صادرات این محصولات بسیار کمک کرده است.
وی با اشاره به بزرگترین چالش پیش روی این صنعت در حال حاضر افزود: متأسفانه نوسانات قیمت ارز و مواد اولیه بزرگترین چالش است؛ این نوسان، برنامهریزی بلندمدت را برای تولیدکنندگان دشوار میکند همچنین، ورود بیرویه کالای قاچاق با قیمت بسیار پایین و کیفیت نامرغوب، بازار را برای تولیدکنندگان متعهد کمی تحتفشار قرار داده است.
یاری با اشاره به نقش فناوری و ماشینآلات جدید در ارتقای این صنعت چقدر ابراز داشت: استفاده از دستگاههای برش لیزری، چرخهای صنعتی پیشرفته و نرمافزارهای طراحی، دقت و سرعت تولید را بهشدت افزایش داده و امکان تولید انبوه باکیفیت یکسان را فراهم کرده است، این پیشرفتها باعث شده محصول نهایی کاملاً قابلرقابت با نمونههای خارجی باشد.
وی با اشاره به کمک حمایتهای دولتی در رونق بیشتر این صنعت خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت، ثبات در قوانین صادرات و واردات و مقابله جدی با قاچاق است همچنین، تسهیل در دریافت تسهیلات بانکی برای بهروزرسانی ماشینآلات و شرکت در نمایشگاههای بینالمللی میتواند کمک شایانی به توسعه این صنعت کند.
خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر/150
وی با اشاره به مهمترین مزیت رقابتی تولیدکنندگان کیف در قم نسبت به محصولات خارجی گفت: قیمت تمامشده رقابتی به دلیل وجود زنجیره تأمین کامل در خود استان، کیفیت مواد اولیه، بهویژه چرم طبیعی و مرغوبی که در بسیاری از محصولات استفاده میشود و تنوع طراحی که باسلیقه بازار ایران بسیار همخوانی دارد سه مزیت اصلی رقابتی تولیدکنندگان کیف در قم محصولات خارجی هستند.
کارشناس صنعت چرم و کیف قم با اشاره به موفقیت صادرات تولیدکنندگان کیف در قم بیان داشت: کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و حتی کشورهای حاشیه خلیجفارس از مقاصد اصلی کیفهای تولید قم هستند، اعتماد به کیفیت کالای ایرانی و همچنین اشتراکات فرهنگی و سلیقهای، به صادرات این محصولات بسیار کمک کرده است.
وی با اشاره به بزرگترین چالش پیش روی این صنعت در حال حاضر افزود: متأسفانه نوسانات قیمت ارز و مواد اولیه بزرگترین چالش است؛ این نوسان، برنامهریزی بلندمدت را برای تولیدکنندگان دشوار میکند همچنین، ورود بیرویه کالای قاچاق با قیمت بسیار پایین و کیفیت نامرغوب، بازار را برای تولیدکنندگان متعهد کمی تحتفشار قرار داده است.
یاری با اشاره به نقش فناوری و ماشینآلات جدید در ارتقای این صنعت چقدر ابراز داشت: استفاده از دستگاههای برش لیزری، چرخهای صنعتی پیشرفته و نرمافزارهای طراحی، دقت و سرعت تولید را بهشدت افزایش داده و امکان تولید انبوه باکیفیت یکسان را فراهم کرده است، این پیشرفتها باعث شده محصول نهایی کاملاً قابلرقابت با نمونههای خارجی باشد.
وی با اشاره به کمک حمایتهای دولتی در رونق بیشتر این صنعت خاطرنشان کرد: مهمترین حمایت، ثبات در قوانین صادرات و واردات و مقابله جدی با قاچاق است همچنین، تسهیل در دریافت تسهیلات بانکی برای بهروزرسانی ماشینآلات و شرکت در نمایشگاههای بینالمللی میتواند کمک شایانی به توسعه این صنعت کند.
خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر/150
نظرات شما