اهدای خون در ایران 100 درصد داوطلبانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ،پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون در نشست خبری با بیان اینکه سرمایه اصلی این سازمان اعتماد مردم  است،اظهار داشت:طب انتقال خون موضوع مهمی است که مغفول مانده و و حتی در آموزش پزشکی و رشته های پزشکی واحدی به انتقال خون اختصاص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد:شاید یکی از دلائل این موضوع این است که فعالیت های انسان دوستانه در آن نقش دارند‌.

مدبرعامل سازمان انتقال خون  با بیان اینکه اکنون اهدای خون در ایران صد درصد داوطلبانه است،گفت:ما از ۱۲ سال پیش به این شاخص رسیدیم .

عشقی افزود:اکنون شاخص کل اهدای خون در ایران به ازای هر هزار نفر ۲۵.۷ درصد است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه این شاخص شاخصی است که در کشورهای توسعه یافته است،خاطرنشان کرد:شاخص اهدای مستمر خون ما حدود ۶۰ درصد است؛ضمن اینکه میزان آلودگی به عفونت های ویروسی در انتقال خون همگی در حد کشورهای توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در آموزش طب انتقال خون در مدیترانه شرقی شناخته شده است،بیان داشت:۹۵۰ بیمارستان با سازمان انتقال خون ارتباط دارند.

عشقی  با اشاره به اینکه در ۹ مرکز ما فراورده های اشعه دیده برای بیماران سرطانی آماده می شود،تصریح کرد:توانستیم ضرورت راه اندازی تحصیلات فوق تخصصی یکساله طب انتقال خون را در وزارت بهداشت به تصویب برسانیم.




انتهای پیام/
http://javaneparsi.ir/16356
اخبار مرتبط

نظرات شما