سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم:
استان قم رتبه ۲ تراکم دانشآموزان را دارد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم در تراکم دانشآموزان رتبه دو کشور را دارد که به علت کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی است.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی، پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید مصطفی حسینی فاضل در نشست خبری که عصر امروز به مناسبت هفته تکریم مقام معلم در سالن جلسات خانه معلم قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم دارای ۲۷۰ کلاس روستایی است در مهر سال تحصیلی جاری کمبود معلم در استان نداشتیم، در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۵۱۱ معلم سر کلاس بودند و بهصورت کلی ۱۷ هزار و ۲ نفر فرهنگی در استان قم داریم.
وی با بیان این که توسعه عدالت آموزش در حال پیگیری است، ادامه داد: در کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقا کیفیت در مدارس برنامههایی ابلاغ شده که در آموزش و پرورش استانها دنبال میشود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: در هفته بزرگداشت مقام معلم که از روز گذشته آغاز شد برنامههایی دنبال میشود از جمله احترام به مقام مطهر شهید مطهری کنار مزار وی، تجلیل از معلمان برگزیده ، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، احترام به معلم در کلاس درس و برنامه «سپاس معلم» از جمله اینها است و شعار محوری هفته معلم «برای معلم برای ایران» انتخاب شده است.
حسینی فاضل ادامه داد: بیش از ۳۵ هزار دانشآموز اتباع در استان قم وجود دارد، سرانه فضای آموزشی در استان ۴ و دو دهم مترمربع بهازای هر دانشآموز است که باید به عدد ۶ و یکدهم مترمربع در سال ۱۴۰۷ برسد.
وی خاطرنشان کرد: در سرانه فضای آموزش رتبه ۲۸ کشور بودیم که با افتتاحهای سال گذشته به رتبه ۲۶ ارتقا پیدا کردیم و در تراکم دانشآموزان رتبه دو کشور هستیم که به علت کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی است ۳۵ پروژه در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان در دستساخت است که با افتتاح این مدارس مشکلات زیادی برطرف میشود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: امنیت غذایی و سلامت دانشآموزان خطقرمز ما است توجه زیادی با نظارت بر بوفهها و محیطهای آموزشی انجام میشود.
وی عنوان داشت: ۱۴/۵ درصد بودجه عمومی کشور مربوط به آموزش پرورش است و ۹۸/۹ آن بابت حقوق هزینه میشود و کمتر از دو درصد برای هزینه مدارس باقی میماند.
حسینی فاضل گفت: کمک اجباری به مدارس و گرو نگهداشتن کارنامه قابلقبول نیست؛ اما انجمن اولیا و مربیان نیز باید در خصوص کمک داوطلبانه به مدارس برنامههای داشته باشند.
انتهای خبر /170
وی با بیان این که توسعه عدالت آموزش در حال پیگیری است، ادامه داد: در کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقا کیفیت در مدارس برنامههایی ابلاغ شده که در آموزش و پرورش استانها دنبال میشود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: در هفته بزرگداشت مقام معلم که از روز گذشته آغاز شد برنامههایی دنبال میشود از جمله احترام به مقام مطهر شهید مطهری کنار مزار وی، تجلیل از معلمان برگزیده ، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، احترام به معلم در کلاس درس و برنامه «سپاس معلم» از جمله اینها است و شعار محوری هفته معلم «برای معلم برای ایران» انتخاب شده است.
حسینی فاضل ادامه داد: بیش از ۳۵ هزار دانشآموز اتباع در استان قم وجود دارد، سرانه فضای آموزشی در استان ۴ و دو دهم مترمربع بهازای هر دانشآموز است که باید به عدد ۶ و یکدهم مترمربع در سال ۱۴۰۷ برسد.
وی خاطرنشان کرد: در سرانه فضای آموزش رتبه ۲۸ کشور بودیم که با افتتاحهای سال گذشته به رتبه ۲۶ ارتقا پیدا کردیم و در تراکم دانشآموزان رتبه دو کشور هستیم که به علت کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی است ۳۵ پروژه در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان در دستساخت است که با افتتاح این مدارس مشکلات زیادی برطرف میشود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: امنیت غذایی و سلامت دانشآموزان خطقرمز ما است توجه زیادی با نظارت بر بوفهها و محیطهای آموزشی انجام میشود.
وی عنوان داشت: ۱۴/۵ درصد بودجه عمومی کشور مربوط به آموزش پرورش است و ۹۸/۹ آن بابت حقوق هزینه میشود و کمتر از دو درصد برای هزینه مدارس باقی میماند.
حسینی فاضل گفت: کمک اجباری به مدارس و گرو نگهداشتن کارنامه قابلقبول نیست؛ اما انجمن اولیا و مربیان نیز باید در خصوص کمک داوطلبانه به مدارس برنامههای داشته باشند.
انتهای خبر /170
نظرات شما