رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع):

تمام آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) ماموریت محور است

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پرهیز از جزیره کاری از اهداف این پژوهشگاه است، گفت: تمام آثار این پژوهشگاه ماموریت محور و برای حل مشکلات و نیازهای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید نگارش پیش از ظهر امروز در نشستی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات این پژوهشگاه برگزار شد با اشاره به اینکه این پژوهشگاه 43سال قدمت و سابقه دارد، اظهار داشت: این مرکز قبل مرکز تحقیقاتی بود که امروز به عنوان یک پژوهشگاه رسمی وزارت علوم در حال فعالیت می باشد.
وی ادامه داد: این پژوهشگاه بیش از سه هزار اثر را چاپ کرده است. از این حیث جز بزرگترین پژوهشگاه های علوم اسلامی است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) افزود: حضور محققان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی و همچنین استفاده از علما، ظرفیت خوبی را برای پژوهشگاه رقم زده است.
وی اضافه کرد: برخی از آثار پژوهشگاه 50الی60 بار چاپ مجدد شده است.
حجت الاسلام نگارش با اشاره به اسناد بالادستی، گفت: تاکنون سعی شده است که تمام فعالیت ها بر اساس اسناد بالادستی باشد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.
وی اضافه کرد: همه آثار این پژوهشگاه ماموریت محور است. در این پژوهشگاه هرآنچه که درخواست می شود و نیاز است به مسئله تبدیل می شود و در نهایت برای آن پاسخ تحریر می شود.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پرهیز از جزیره کاری از  اهداف این پژوهشگاه است، گفت: در راستای تحقق این مسئله و افزایش هم افزایی بیشتر با تمام مجموعه های پژوهشی کشور ارتباط تنگاتنگی داریم.
وی خاطرنشان کرد:این ارتباط تنگاتنگ و هم افزایی باعث می شود که خروجی ها بهتر و جامع تر باشد و پاسخ نیازها را بدهد.
حجت الاسلام نگارش با اشاره به اینکه هر ساله در هفته پژوهش، همایش علوم اسلامی در مرکز برگزار می شود، عنوان کرد:امسال هم این همایش برگزار خواهد شد. در این همایش نشست های تخصصی برگزار می شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های در دستور پژوهشگاه در هفته پژوهش، گفت: یکی از مسائل مهم پیش روی ما بازخوانی برخی فعالیت های پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ابراز داشت: بعد از بیانات حضرت آقا در خصوص جهاد تبیین کارگروهی در این خصوص در پژوهشگاه تشکیل شد که تاکنون در این خصوص 10جلد کتاب آماده چاپ شده است البته مطالب و محتوای این کتاب ها در فضای مجازی هم توزیع شده است.
وی اضافه کرد: یکی از هنرهای این پژوهشگاه این است که بتواند مشکلات را به مسئله و حل آن تبدیل کند.
حجت الاسلام نگارش عنوان کرد: تمام اثرهای تولیدی این پژوهشگاه دارای سند انتظار است. در جهاد تبیین به دنبال یک نقش اساسی هستیم. نوعا آثار ما جهاد تبیین است. روشنگری در برابر تحریف یکی از آثار ما در راستای جهاد تبیین است.
وی اضافه کرد: امروز معرفی دین خدا و تبلیغ دین خدا یکی از فعالیت های مهم پژوهشگاه است.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با اشاره به برنامه های هفته پژوهش، عنوان کرد: در این هفته از پژوهشگران برتز و چهره های ماندگار پژوهش تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این هفته از کتاب تبیین نظریه مقاومت مبتنی بر اندیشه های امامین انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/38534
اخبار مرتبط

نظرات شما