عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

شهید الداغی برای دفاع از ارزش‌های الهی جانش را فدا کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان باغیرت کشور چه زن و چه مرد وقتی مشاهده کنند که یک شخص از روی غفلت و بی‌توجهی پایبند به حیا و عفت نیست و در حال هنجارشکنی است مانند جوان سبزواری به میدان می‌آیند و جانشان را به خطر می‌اندازند و از ارزش‌های انسانی و الهی دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامی داشت یاد شهید حمیدرضا الداغی اظهار داشت: اگر به حقوق انسانی توجه کنیم متوجه می‌شویم ازیک‌طرف حیا و عفت و ازیک‌طرف غیرت و حمیت جزء خصوصیات فطری همه انسان‌ها است که در جوامع مختلف باتربیت صحیح تقویت و شکوفا شود.
رئیس موسسه حکمت ایرانیان بیان داشت: وقتی به فرهنگ و جامعه خودمان مراجعه کنیم مشاهده می‌کنیم که هر هم عفت و هم غیرت لازم و ملزوم یکدیگرند و دوروی یک سکه هستند، به فرمایش ائمه معصومین اگر مشاهده کردیم یک شخص مظلوم واقع‌شده است باید از آن دفاع کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جوانان باغیرت کشور چه زن و چه مرد وقتی مشاهده کنند که یک شخص از روی غفلت و بی‌توجهی پایبند به حیا و عفت نیست و در حال هنجارشکنی است مانند جوان سبزواری به میدان می‌آیند و جانشان را به خطر می‌اندازند و از ارزش‌های انسانی و الهی دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: مطالبه مردم در برخورد با هنجارشکنان مطالبه به حقی است و باید دستگاه قضائی حامی افرادی باشد که مدافع ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه هستند، از طرفی باید قانون‌مداری را در جامعه مراعات کنیم قوه قضائیه درعین‌حالی که به مطالبات به‌حق مردم پاسخ مثبت می‌دهد باید برمدار قانون حرکت کند، پس قانون مداری و پاسخ به مطالبات مردم باید در یک‌جهت حرکت کند.
دیرباز اضافه کرد: در این حادثه و حادثه‌های مشابه قوه قضائیه باید قوی‌تر به میدان عمل وارد شود البته باید یک مجموعه برنامه‌ای داشته باشیم ازیک‌طرف فعالیت‌های فرهنگی در قالب‌های مختلف ازجمله فیلم، سرود تئاتر و... صورت گیرد ازیک‌طرف توضیح و دفاع منطقی از پوشش مناسب در جامعه صورت بگیرد.
وی افزود: اکثریت افراد جامعه پایبند پوشش عرف جامعه هستند و حیا و عفت را رعایت می‌کنند و در جای خودش اعمال غیرت می‌کنند، اقلیتی هم در جامعه وجود دارد که پایبند قانون نیستند که بر اساس مقررات و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد با آن‌ها برخورد می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون سردار رادان کارهای خوبی انجام می‌دهد مکمل این حرکت این است که نهادهای فرهنگی هم وارد میدان شوند تا نیروی انتظامی در میدان عمل احساس تنهایی نکند، البته باید توجه داشت که امور فرهنگی تدریجی است که اگر استمرار پیدا کند تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان عنوان داشت: هر شخصی در محدوده شعاع فعالیت خود به هنجارشکنی‌ها بی‌تفاوت نباشد تا هنجارشکنان احساس نکنند هر شکلی که بخواهند می‌توانند در جامعه حضور پیداکرده و رفتار کنند باید این حس بسیار منطقی و معقول ترویج شود که داخل خانه با بیرون خانه متفاوت است وزندگی اجتماعی در همه دنیا محدودیت‌های دارد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://javaneparsi.ir/41876
اخبار مرتبط

نظرات شما