تولیت حرم حضرت معصومه (س):  

کارگزار نظام باید حرف و عملش یکی باشد

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: کارگزاران نظام به‌ویژه شورای شهر و شهرداری‌ها باید آنچه در کلام، زبان، بیانیه، بخشنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ها به مردم ابلاغ می‌کنند، در عمل هم همان‌گونه عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور، افزود: از افتخارات ما شیعیان و محبین اهل‌بیت (ع) این است که خداوند جایگاه‌هایی را برای ما قرار داده است تا در این جایگاه‌ها از عنایات خاص اهل‌بیت (ع) برخوردار باشیم.

 وی با بیان این‌که در تاسی به اهل‌بیت (ع) باید به دوگانه قول و عمل توجه داشته باشیم، اضافه کرد: دوگانه قول و عمل در زندگی شخصی، زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی و در محیط کاری به‌شدت خودنمایی می‌کند و باید مراقب باشیم که قول و عمل ما یکی باشد؛ زیرا اگر قول و عمل یکی نباشد در زمره منافقان محسوب خواهیم شد.

 تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان این‌که خداوند دوست دارد خدمتگزاران به‌نظام جمهوری اسلامی آنچه را در زبان و قلم جاری می‌کنند در عمل هم‌نشان دهند، گفت: یکی از جاهایی که این تذکر الهی به‌شدت خود را نشان می‌دهد شورای شهر و شهرداری‌ها است که باید آنچه در کلام، زبان، بیانیه، بخشنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ها به مردم ابلاغ می‌کنند در عمل هم همان باشد.

 آیت‌الله سعیدی دهه کرامت را فرصتی برای کاهش تفاوت میان قول و عمل دانست و گفت: وقتی در زیارت اهل‌بیت (ع) می‌گوییم ما با شما هستیم و با دشمن شما نیستیم باید در عمل هم این معیت و همراهی را نشان دهیم.

 وی با بیان این‌که باید اعتماد و تکیه شما به مردم باشد، گفت: خداوند پیامبرش را علاوه بر نصرت خود با همراهی مردم تأیید کرده است؛ بنابراین باید علاوه بر جلب نصرت الهی جلب همراهی مردم را هم در دستور کار خود داشته باشید؛ زیرا هر کدام از این دو اگر نباشند کار لنگ است.

 آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که خداوند به ما منت گذاشت و این نظام اسلامی را با همراهی مردم تأیید کرد و این نظام به پیروزی رسید، افزود: شما مسئولان باید تلاش کنید که همراهی مردم را از دست ندهید؛ ولی نه به هر بهایی بلکه به بهای حفظ ارزش‌های دینی و الهی.

 تولیت حرم کریمه اهل‌بیت (س) خاطرنشان کرد: اگر فرد یا گروهی از مردم چیزی بیشتر از حق خود خواستند و یا مخالف حکم خدا قیام کردند، باید همان‌طور که امیرالمؤمنین (ع) با برادر خود عقیل، طلحه و زبیر رفتار کردند با آن‌ها رفتار کنید.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/48832
اخبار مرتبط

نظرات شما