قم فردا گزارش می‌دهد؛

شرکت در انتخابات گام اول اقتدار نظام

  شرکت در انتخابات گام اول اقتدار نظام است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری است که در منطقه خاورمیانه و حتی در جهان به‌عنوان یک کشور مردم‌سالار شناخته می‌شود به‌طوری‌که در ۴۵ سال گذشته به‌صورت میانگین سالی یک‌بار به سراغ مردم رفته و از آرا و نظرات آن‌ها برای انتخاب مجریان و ناظران کشور چه در انتخابات ریاست‌جمهوری و چه در سایر انتخابات بهره‌مند شده و خود مردم انتخاب کرده‌اند که در مجلس شورای اسلامی یا سایر نهادها چه کسانی بر سرکار بیایند.

 این موضوع مهمی است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت و در این میان اهمیت همین انتخاب‌ها را می‌رساند به‌هرحال سرنوشت خودمان را در دست این افراد قرار می‌دهیم.

 قطعاً حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله دوم بسیار مهم‌تر از مرحله اول است، موضوعی که کارشناسان نیز بر آن تأکید ویژه دارند.

شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مهم است

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: همه آن‌هایی که در دور اول انتخابات شرکت کردند و رأی خود را به صندوق انداختند فارغ از اینکه به چه کسی رأی دادند بدانند اگر رئیس‌جمهوری که آنها رأی دادند با رأی اندک رئیس‌جمهور شود جایگاهی در جهان نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در کنار بحث گفتمانی که وجود دارد باید بدانیم که رئیس‌جمهور نماینده ملی همه مردم ایران است منتخب ملت در سطح جهانی به‌عنوان گروه مجهز ملی و نماینده همه مردم ایران حضور دارد.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم این منتخب را با آرای بالا انتخاب کنیم نمی‌تواند در دفاع از منافع ملت ایران در سطح بین‌المللی نمایندگی کند از طرفی جمع آرا هم بسیار مهم است مردم در دوره اول انتخابات با همه اتفاقاتی که در سطح جهان رخ‌داده بود شرکت خوبی داشتند اما نیاز است مشارکت بیشتر شود.

غفاری فر تصریح کرد: در این صورت بحران دوران آخر هاشمی رفسنجانی باز می‌گردیم که نظام دچار چالش می‌شود و هزینه دفاع بالا می‌رود و دشمنی که کاملاً در حال نابودشدن است امیدوار می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هم به لحاظ شخص منتخب هم به لحاظ مجموع آرا انتخابات دور دوم بسیار مهم است؛ زیرا هر دو جریان در دور دوم نماینده دارند و کسی نمی‌تواند بگوید که فقط یک جریان حضور دارد پس مردم بهتر می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی ادامه داد: رقابت دور دوم بسیار نزدیک و تنگاتنگ است مردم با حضور و مشارکت سبد آرای ملی را بالا ببرند تا هزینه دفاع از کشور کاهش پیدا کند و رئیس‌جمهور منتخب هم با پشتوانه بسیار بزرگی برای دفاع از حقوق مردم در عرصه‌های مختلف وارد عمل شود.

انتخاب رئیس‌جمهور با رأی بالا در سرنوشت مردم تأثیرگذار است

 مهدی مصری نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: در آستانه ۱۵ تیرماه قرار داریم حضور اقشار مختلف در این انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و گروه‌های مختلف باید در این زمینه کنشگری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که هفته گذشته برگزار شد درصد خوبی از مردم و اقشار مختلف مشارکت داشتند و باید تلاش شود در دور دوم انتخابات این درصد مشارکت افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به شرایط حساس بین‌المللی و جهان و شرایط حساس جهان اسلام و نگاه ملی و نگاه منطقه‌ای لازم است مشارکت حداکثری داشته باشیم تا ان‌شاءالله رئیس‌جمهوری با رأی حداکثری مردم انتخاب می‌شود تا بتواند به پشتوانه رأی مردم حرکت‌های مطلوب و اتفاق‌های خوبی را در سطح بین‌الملل، در سطح منطقه و جهان اسلام و در سطح ملی انجام دهد.

مصری تصریح کرد: در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هر یک از نامزدها منتخب شدند باید همه به او کمک حداکثری داشته باشند تا مسائل و مشکلات اقشار مختلف حل شود و ان‌شاءالله در مرحله گام دوم انقلاب نظر مردم را بیشتر جلب کنیم و نظر و مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف را شاهد باشیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: انتظار می‌رود جامعه سلامت که یکی از اقشار زحمت‌کش و مردمی جامعه است باتوجه‌به شرایط حساسی که وجود دارد از پرستاران، پزشکان، کادر بهداشتی و درمانی، فوریت‌های پزشکی، نیروهای ستادی و سایر عزیزان زحمت‌کش در این صنف شاهد حضور گسترده آنها باشیم و آنها نیز پای به‌پای سایر مردم در برنامه بزرگ سیاسی که در حقیقت انتخاب سرنوشت خودمان است ان‌شاءالله مشارکت داشته باشند تا بتوانیم اهدافی که در حوزه سلامت تعریف شده به نحو مقتضی و مناسب دنبال کنیم.

 در پایان باید گفت حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی قطعاً دشمنان نظام را مأیوس و موجب افزایش اقتدار و امنیت کشور می‌شود.



انتهای خبر /


http://javaneparsi.ir/49641
اخبار مرتبط

نظرات شما