رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم:

سنجش بیش از ۲۳ هزار نوآموز قمی به انجام رسیده است

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۲۴ نفر در استان اقدام به نوبت‌گیری از سامانه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نموده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اصغر محمودی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۳ هزار نوآموز قمی در سامانه سنجش بدو ورود به دبستان گفت: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۱۷ نوآموز سنجش شده‌اند که یک هزار و ۱۴۸ نفر برای بررسی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

 وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، یک هزار و ۱۰۰ نوآموز هنوز در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری نکرده‌اند.

 محمودی با بیان این‌که تا ۲۰ خردادماه فرایند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق پرتال وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

 به گفته وی، متولدین ١٣٩۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش‌دبستانی ۱ و ۲ می‌شوند، الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت نمایند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

 وی پیش‌بینی کرد: تا پایان طرح سنجش سلامت نوآموزان در قم، ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سنجش سلامت شوند.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم خاطرنشان کرد: در سطح استان قم هشت پایگاه فعال سنجش بدو ورود در شیفت صبح و عصر در نظر گرفته شده است که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی، گفتار زبان، اختلالات رفتاری و سایر معاینات درمانی مورد سنجش قرار می‌دهند.

 وی ادامه داد: درصورتی‌که مشکلی مشاهده نشود تأییدیه سنجش به‌صورت سامانه‌ای به مدرسه ارجاع و درصورتی‌که مشکلی در نوآموز تشخیص داده شود برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی مراجعه خواهد کرد.



انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49027
اخبار مرتبط

نظرات شما