معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم:

تونل مترو به‌صورت سنتی حفاری می‌شود

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: بالغ بر ۱۲ کیلومتر از تونل خط A متروی قم لاینینگ و حفاری آن انجام‌گرفته و مابقی حفر تونل به‌صورت اتریشی و سنتی حفاری و لاینینگ انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» عماد معینی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهری قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم، اظهار داشت: بالغ بر ۱۲ کیلومتر از تونل خط A متروی قم حفاری شده است و قطعه انتهایی آن به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران باقیمانده است.
وی ادامه داد: پس از انجام حفاری این قطعه، کل تونل فاز دو به اتمام می‌رسد و محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران با تونلی به ارتفاع ۹ متر در عمق ۲۴ متری به یکدیگر متصل می‌شوند.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با اشاره به ارتباط تونل‌ها به یکدیگر، گفت: محدوده قلعه کامکار به میدان مطهری از قبل با تونل وصل شده و با اجرای این پروژه میدان مطهری و حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران متصل می‌شود و سپس وارد ساخت ایستگاه‌های فاز ۲ و خطوط مسیر می‌شویم.
وی گفت: این تونل که در حال احداث است به روش اتریشی و سنتی حفاری و لاینینگ انجام خواهد شد و امیدواریم در مدت ۲ سال تکمیل شود.
معینی در ادامه خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه تونل خط A متروی قم به طول ۱۴ کیلومتر به اتمام می‌رسد و پس از آن به مرحله احداث ایستگاه‌ها و خطوط روسازی حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: مترو از محدوده قلعه کامکار، میدان کشاورز، چهارراه معصومیه، میدان سعیدی و میدان مطهری و محدوده بازار حرکت می‌کند و با هیچ تپه باستانی در مسیر مواجه نشده‌ایم.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم ابراز داشت: هزینه احداث هر کیلومتر مترو حدوداً ۴۵ میلیون یورو یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و هزینه حفاری هر متر تونل سنتی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49287
اخبار مرتبط

نظرات شما