مدیرکل تعزیرات حکومتی قم خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات قم

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۴۷ فقره پرونده در حوزه‌های مختلف رسیدگی شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۲۰ درصدی نشان‌می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» تقی حسام روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۲ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا رسیدگی شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، کاهش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که به‌طور متوسط ماهانه ۲۵۰ پرونده قاچاق کالا در تعزیرات تشکیل می‌شود، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۴۸۹ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱، ۳۴۴ فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان رسیدگی شد که با رشد ۲۱۱ درصدی سال گذشته به یک هزار و ۷۱ فقره رسید.

حسام گفت: در سه ماه نخست امسال، ۱۲۴ بازرسی از مشاوران املاک در سطح استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۹۰ پرونده و ۲۸۵ میلیون تومان جریمه شده است.

وی بیان کرد: وظیفه تعزیرات رسیدگی، صدور حکم و اجرای احکام صادره در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت و درمان است.

به گفته وی، عدم درج قیمت و گران‌فروشی بالاترین آمار را بین پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات دارد.

مدیرکل تعزیرات قم همچنین با اشاره به واحدهای استیجاری در حوزه آرد و نان، گفت: اجاره نانوایی و خرید و فروش پروانه ممنوع است و در صورت اثبات، پروانه ابطال می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49385
اخبار مرتبط

نظرات شما