مدیرعامل آبفا قم:

۷۶ درصد آب قم از منابع سطحی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: هم اینک ۷۶ درصد آب استان از منابع سطحی و ۲۴ درصد آن از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی نظرزاده بیان داشت: با تلاش صورت‌گرفته، آب موردنیاز مردم استان در وضعیت مطلوبی تأمین می‌شود که البته مدیریت هرچه بهتر این روند نیازمند همراهی همشهریان در رعایت سرانه مصرف و صرفه‌جویی است.
وی با تأکید بر اینکه دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی پایه و اساس سلامت انسان به شمار می‌رود، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان قم به‌عنوان متولی تأمین آب مصرفی مردم، اصلی‌ترین رسالت خود را تأمین و حفظ سلامت آب شرب می‌داند.
نظرزاده با بیان اینکه وظیفه کنترل، پایش و نظارت بر سلامت آب شرب استان بر عهده مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب است، گفت: در همین راستا فعالیت‌های آزمایشگاه در فرایند و توزیع آب شرب و بهداشتی از اهمیت به سزایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب قم، باتوجه‌به دستورالعمل‌های موجود و با نظارت مرکز بهداشت استان مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این پایش به‌صورت لحظه‌ای و مستمر از منابع تولید تا نقطه مصرف به انجام می‌رسد.
وی از انجام آزمون‌های مختلف اعم از فیزیکوشیمیایی، میکروبی، کلرسنجی، کدورت‌سنجی، فلزات سنگین و بیولوژی به‌صورت روزانه بر روی آب شرب استان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار آزمون در سطح استان بر روی آب شرب، شبکه و تأسیسات آبرسانی به انجام رسیده و هیچ‌گونه خللی در روند آبرسانی در این زمینه وجود نداشته است.
نظرزاده با بیان اینکه برنامه ایمنی آب در پنج شهر و سه روستای استان در راستای تضمین کیفیت آب آشامیدنی در حال اجرا است، یادآور شد: ارتقا و توسعه برنامه ایمنی در استان نیز از برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب در راستای بهبود روند نظارت بر سلامت آب شرب است.
وی نظارت بر شستشوی شبکه، مخازن، کلر شویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه را از دیگر وظایف مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی و بیش از ۴۵ هزار مترمکعب مخزن در سطح استان به‌منظور استمرار کیفیت آب در شبکه شستشو شده است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49047
اخبار مرتبط

نظرات شما