رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قم:

تماس با مرکز اورژانس قم، ۸.۸ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تماس با این مرکز ۸.۸ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، عزت اله بهزادی‌نیا افزود: اردیبهشت‌ماه امسال تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با افزایش ۲ هزار و ۳۵۵ تماس به ۲۹ هزار و ۲۸ تماس رسید؛ درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ هزار و ۶۷۳ تماس با این مرکز برقرار شده بود.
وی اضافه کرد: در این مدت مأموریت انجام شده توسط کارشناسان و امدادرسانی به مددجویان نیز هر کدام افزایش پنج‌درصدی داشته است.
وی ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه امسال، ۱۱ هزار و ۱۰ مأموریت و در مدت مشابه پارسال، ۱۰ هزار و ۴۶۸ مأموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شد که با ۵۴۲ مورد افزایش روبه‌رو بود.
بهزادی‌نیا گفت: در همین مدت، تعداد تصادفات و مصدومان تصادفات به ترتیب چهار و ۲ درصد کاهش‌یافته است.
وی افزود: در اردیبهشت‌ امسال یک هزار و ۹۱۷ و در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و هشت حادثه رانندگی منجر به جرح و فوت در استان قم به وقوع پیوست.
وی اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی امسال ۲ هزار و ۴۸۵ نفر و پارسال، ۲ هزار و ۵۲۹ نفر بود.
اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49298
اخبار مرتبط

نظرات شما