رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

تأمین دام موردنیاز عید قربان در قم

رئیس سازمان جهادی کشاورزی استان قم، گفت: دام سبک موردنیاز برای ذبح در عید قربان تأمین شده و اکیپ‌های ثابت و سیار برای نظارت بر این مسئله در سطح استان قم در روز عید قربان فعال خواهد بود.

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن تبریک عید قربان و عید غدیر و دهه ولایت، اظهار داشت: طبق یک سنت حسنه مردم ایران در ایام عید قربان اقدام به قربانی می‌کند سازمان جهاد کشاورزی استان قم از هفته‌های قبل تأمین دام موردنیاز عید قربان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: طبق سنوات قبل تمهیدات لازم در حوزه تأمین دام و نظارت‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و از هفته‌ها قبل نظارت‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: حداقل ۶ جایگاه موقت عرضه و کشتار دام با هماهنگی اداره کل دامپزشکی در سطح استان قم جانمایی شده است تا دام موردنیاز برای قربانی در عید قربان به‌راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد. 

حاجی‌رضا بیان داشت: باهدف رعایت موارد بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم در سطح شهرستان‌های قم، جعفرآباد، دستجرد و کهک برای ارائه خدمات در نظارت بهداشتی و شرعی را دام‌های قربانی را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها آمادگی ارائه خدمات وجود دارد، همچنین در مجموعه دامشهر تمهیداتی اندیشیده شده تا دام موردنیاز مردم از جایگاه‌های این مجموعه تهیه شود. 

وی اضافه کرد: حداقل ۲۱ اکیپ ثابت و سیار در سطح  استان قم مستقر هستند و خدمات رایگان به مردم ارائه می‌شود این اکیپ‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان در خدمت مردم هستند. 

حاجی رضا عنوان داشت: نظارت بر فروش و عرضه دام زنده نیز وجود دارد تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده و گران‌فروشی رخ ندهد قیمت‌ها همان قیمت‌های قبل از عید قربان است که اعداد کاملاً مشخص است اگر مردم شاهد گران‌فروشی در حوزه دام بودند حتماً با شماره ۱۲۴ سازمان صمت و جهاد کشاورزی تماس بگیرند تا به موضوع رسیدگی شود.

حاجی‌رضا افزود: خوشبختانه هیچ نوع کمبودی در تأمین دام سبک در استان قم وجود ندارد و در چند روز گذشته بررسی‌های میدانی توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است و دامداری‌ها کاملاً فعال هستند و محدودیتی در میزان و تعداد عرضه دام سبک در عید قربان نداریم.

انتهای پیام/170


http://javaneparsi.ir/49248
اخبار مرتبط

نظرات شما