مدیرکل پزشکی قانونی قم خبر داد:

کاهش ۲درصدی مصدومان ناشی از تصادف در قم

مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: در ۲ ماه نخست امسال، یک هزار و ۵۸۷ نفر در حوادث ترافیکی استان مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمید صدیقی آخا روز پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در ۲ ماه نخست سال گذشته، یک هزار و ۶۲۳ نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شده بودند.
وی اضافه کرد: در ۲ ماه نخست امسال، ۶۲ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۷ نفر بود، ۹ درصد افزایش‌یافته است.
وی ادامه داد: در همین مدت آمار مصدومان ناشی از نزاع در استان رشد چهاردرصدی داشته و امسال یک هزار و ۸۰۰ مورد و پارسال یک هزار و ۷۳۲ مورد بوده است.
رشد یک‌درصدی پرونده‌های مربوط به معاینات بالینی در سال گذشته
صدیقی آخا بیان کرد: سال گذشته ۴۶ هزار و ۶۴۱ مورد در حوزه معاینات بالینی کارشناسی انجام شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ یک‌ درصد رشد نشان می‌دهد.
وی افزود: بررسی صدمات ناشی از نزاع، سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۶۵ مورد بود و نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۱۰ هزار و ۹۸۸ مورد بود ۲ درصد رشدیافته و استان قم رتبه ۱۸ را داراست.
وی اضافه کرد: بررسی صدمات ناشی از تصادفات نیز با کاهش ۲ درصدی مواجه بود و در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۶ مورد و سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۴۷ مورد بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی قم با بیان اینکه در این نوع کارشناسی‌ها، قم رتبه ۶ را دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه قم چهارراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و بسیاری از مصدومان تصادفات، شهروندان سایر شهرستان‌ها هستند که به پزشکی قانونی قم مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: پارسال فوتی ناشی از تصادفات ۳۴۷ مورد و سال ۱۴۰۱، ۳۴۹ مورد بود که یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: سال گذشته مصدومان ناشی از حوادث کار ۷۴۹ مورد و سال ۱۴۰۱، ۶۹۵ مورد بود که افزایش ۸ درصدی دارد و رتبه قم در این زمینه چهارم است.
به گفته صدیقی آخا، فوتی ناشی از حوادث کار نیز پارسال ۵۰ مورد و سال ۱۴۰۱، ۵۱ مورد بود که ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که کار اصلی پزشکی قانونی پاسخ به استعلامات قضایی توسط کارشناسی پرونده‌هاست، گفت: ۳۶ هزار و ۶۴۲ کارشناسی در سال گذشته انجام شده نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد یک‌درصدی داشته و رتبه قم بر اساس جمعیت، استان دوازدهم است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49415
اخبار مرتبط

نظرات شما