رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه برپا شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه، به‌خصوص دستاوردهای پژوهشی که می‌توانند در عرصه‌های مختلف به‌عنوان مبنا قرار گیرند، برپا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم از تخریب‌های برخی فعالان فضای مجازی علیه دستاوردهای حوزه علمیه انتقاد کرد و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را ضروری دانست.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای احیای علوم حوزوی ادامه داد: برخی از رشته‌ها و علوم حوزوی به‌مرورزمان کم‌رنگ شدند؛ ولی اکنون حوزه باتوجه‌به احیای بسیاری از این علوم، حوزه جامعی است.
وی تأکید کرد: همه دستاوردهای حوزوی، اغلب از فقه و اصول سرچشمه می‌گیرند و لازم است برجستگی فقه و اصول همچنان حفظ شود؛ اما سایر ویژگی‌های حوزه نیز باید موردتوجه جدی قرار گیرند.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با تمجید از اهتمام مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به فقه معاصر خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر فقه سنتی در عرصه‌های جدید نیز ورود کرده است که می‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت عظیم فقه و اصول افزود: امروزه فضا برای ورود به عرصه‌های مختلف باز است؛ اما باید مراقبت کنیم تا به آن تفقه عمیق در مسائل و دانش‌های دینی بر اساس آیه شریفه «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّین» دست پیدا کنیم.
حادثه بالگرد شهدای خدمت فاجعه‌ای بسیار غم‌انگیز بود
آیت‌الله حسینی بوشهری حادثه بالگرد شهدای خدمت را فاجعه‌ای بسیار غم‌انگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی توصیف کرد و یاد و نام امام خمینی – قدس‌سره – و شهدای قیام پانزدهم خرداد را گرامی داشت.
وی ادامه داد: گرچه امام خمینی (ع) در میان ما نیست؛ اما نام، آثار و برکات وجودی او آن چنان شعاع پیدا کرده که از مرزهای ایران عبور کرده است تا جایی که امروز مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب – مدظله‌العالی – دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار که با پایه‌گذاری مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی تأسیس شد، امروزه با ورود به عرصه فقه معاصر منشأ خیر و برکات پژوهشی و آموزشی فراوان شده است.
وی افزود: مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل شاگرد برجسته مرحوم امام خمینی (ره) بود و در تمام مراحل انقلاب در کنار ایشان قرار داشت و با آرمان، تفکر، نگاه و اندیشه‌های او آشنایی کامل داشت.
گزارشی از دستاوردها، برنامه‌ها، اقدامات، مشکلات و نیازهای گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار نیز در این دیدار ارائه شد.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49070
اخبار مرتبط

نظرات شما