در راستای تحقق عدالت اجتماعی؛

اولین آزمون استخدامی معلولان در قم برگزار شد

مدیرکل بهزیستی قم گفت: در راستای اجرای قانون سه درصد سهمیه استخدام معلولان و تحقق عدالت اجتماعی، برای اولین‌بار در دولت سیزدهم، آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید صادق میرئی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی معلولان جهت جذب در دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: اجرای قانون سه درصد سهمیه استخدام معلولان از مباحث مهم و مورد دغدغه جامعه توان‌یابان قم است که امسال پس از سال‌ها پیگیری، عملیاتی شده است.
وبا اشاره به اشتغال ۱۷ نفر از جامعه معلولان در این اداره کل، خاطرنشان کرد: در قالب این آزمون استخدامی هشت نفر دیگر از این قشر به استخدام دستگاه‌های اجرایی در خواهند آمد.
وی عنوان کرد: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم نیز با حضور ۱۷۰ نفر از داوطلبان دارای معلولیت برگزار شد.
وی افزود: داوطلبان حاضر در این آزمون که دارای کارت معلولیت از سازمان بهزیستی هستند، برای تصاحب شغل در ۱۵ دستگاه اجرایی به رقابت خواهند پرداخت. پس از برگزاری آزمون و طی مراحل اداری، افراد پذیرفته شده در این دستگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد.
میرئی در ادامه از هماهنگی‌های انجام شده با جهاد دانشگاهی (مجری برگزاری آزمون) برای فراهم‌کردن شرایط مناسب برای داوطلبان دارای معلولیت خبر داد و گفت: در این راستا، ۲۹ منشی یاریگر زن و مرد از بین همکاران بهزیستی برای یاری رساندن به توان‌یابان دارای معلولیت بینایی و جسمی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قم محل برگزاری این آزمون را دانشگاه قم اعلام کرد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون در شرایط استاندارد و در محیطی مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت اندیشیده، همچنین، مهمان‌سرای بهزیستی استان برای اسکان داوطلبان متقاضی در نظر گرفته شده است.
۳۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲۵ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم از خدمات بهزیستی این استان استفاده می‌کنند همچنین ۲ هزار معلول به‌صورت شبانه‌روزی از تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
در استان قم هفت هزار فرد دارای معلولیت شدید وجود دارد و ۲۳ هزار معلول نیز تحت پوشش و حمایت بهزیستی هستند.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49104
اخبار مرتبط

نظرات شما