رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

وقوع یک‌هزارو۴۹۹ تصادف در جاده‌های‌ قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به این که در دو ماه نخست سال جاری یک هزار و ۴۹۹ تصادف در راه‌های مواصلاتی استان قم رخ‌داده است، گفت: از این تعداد تصادفات ۱۶ سهم به‌عنوان مقصر به سایر سازمان‌ها اختصاص‌یافته است.

مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در دو ماه نخست سال جاری متأسفانه ۳۸ نفر از هم‌وطنان در جاده‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس‌راه استان قم بیان داشت: آزادراه قم گرمسار، آزادراه قم تهران، محور دستجرد، محور قنوات محور سلفچگان به اراک و محور قم به سلفچگان به ترتیب آمار بیشترین فوتی‌های تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در دو ماه نخست سال جاری یک هزار و ۴۹۹ مورد تصادفات در راه‌های مواصلاتی استان قم رخ‌داده است ۵۹۸ نفر در این تصادفات مصدوم شدند.

پناهی تصریح کرد: علت عمده این تصادفات عدم توجه به جلو توسط راننده و عدم رعایت قوانین و مقررات بوده است، در دو ماه نخست سال جاری ۱۶ مورد سهم سایر سازمان‌ها بود در تصادفات مقصر بودند و پلیس‌راه هم این موضوع را در گزارش‌ها تصادفات اعلام کرده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم در پاسخ به این سؤال که منظور از سهم سایر سازمان‌ها در تصادفات چیست؟ گفت: به طور مثال آزادراه امیرکبیر روکش آسفالت مناسبی ندارد و که این مسئله در تصادفات در این آزادراه بخشی تأثیرگذار است که در دو ماه نخست سال جاری در هشت مورد از تصادفات مقصر متولیان آزادراه امیرکبیر شناخته شده است.

وی عنوان داشت: و یا در برخی از تصادفات کارخانه لاستیک‌سازی مقصر شناخته شده و لاستیک هنگام رانندگی ترکیده و سهمی از تصادف را داشته است و یا پیمانکاران راهداری و یا سازمان‌های راهداری بعضاً در تصادفات مقصر شناخته می‌شوند.

پناهی خاطرنشان کرد: متأسفانه رانندگی زیر سن قانونی و رانندگی توسط افرادی که دارای گواهینامه نیستند در جاده‌ها نیز مشاهده می‌شود و یا رانندگانی مبادرت به رانندگی در جاده‌ها می‌کنند که علی‌رغم داشتن گواهینامه مهارت و تجربه کافی در رانندگی در جاده‌ها را ندارد.

وی افزود: رانندگی در جاده با درون شهر بسیار متفاوت است در داخل شهر با بروز خطا ممکن است تصادفی رخ دهد که منجر به خسارت مالی شود؛ اما در جاده‌های برون‌شهری باتوجه‌به سرعت بالا کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است منجر به مرگ شود و یا مجروحیت شدید شود رانندگی بدون گواهینامه یا زیر سن قانونی جرم محسوب می‌شود و علاوه بر توقیف خودرو، راننده به  مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://javaneparsi.ir/49127
اخبار مرتبط

نظرات شما