مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم:

۱۱ هزار تُن گندم در قم به‌صورت تضمینی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار تُن گندم در این استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید محمدی پیرامون این موضوع بیان داشت: همکاران ما در ۲ مرکز خرید سیلوی ملکی استان و تعاون روستایی شهرستان جعفریه آماده تحویل‌گرفتن محموله‌های گندم کشاورزان هستند و بسترهای لازم دراین‌خصوص به‌خوبی فراهم شده است.
وی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۵ هزار تُن گندم به‌صورت تضمینی در قم خریداری شود، افزود: وضعیت موجودی سیلوی استان به‌صورت مستمر کنترل و مازاد گندم موردنیاز استان از محل واردات تأمین می‌شود و هیچ‌گونه محدودیتی دراین‌خصوص وجود ندارد.
گفتنی است باتوجه‌به برآوردی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده سطح زیر کشت گندم ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان پنج‌ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار گندم دیم می‌باشد.
در همین رابطه پیش‌بینی می‌شود که ۲۲ هزار تُن گندم در قم تولید شود.
اطلاعات بانکی کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم استان تحویل داده‌اند به‌صورت روزانه بارگذاری می‌شود تا در اولین فرصتی که تأمین اعتبار انجام شد، مبلغ موردنظر به گندم‌کاران پرداخت شود.
تمامی محموله‌هایی که وارد مراکز خرید تضمینی گندم استان می‌شود بر اساس استانداردهای تعیین شده هم از نظر کیفیت و هم از نظر رطوبت و خلوص توسط واحدهای کنترل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.
گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49128
اخبار مرتبط

نظرات شما