از آبان سال ۱۴۰۰ صورت‌گرفته است؛

اعطای بیش از ۵۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در قم

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: از آبان سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۵۹ هزار و ۶۴۴ فقره وام ازدواج به جوانان قمی توسط بانک‌های عامل استان اعطا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قم در دومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اعلام این خبر افزود: برای اعطای این تعداد فقره تسهیلات به جوانان، ۱۰۲ هزار میلیون ریال توسط ۲۵ بانک تأمین و پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین از زمان ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۳۷ هزار و ۲۴۰ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۱۹ هزار و ۸۴۵ میلیون ریال پرداخت شده است.
مریم عرب‌نژاد با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در تلاش هستیم تسهیلات ودیعه مسکن را به طور منظم‌تر به خانواده مشمول پرداخت کنیم گفت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای  زمینه‌سازی دریافت مشوقات فرزندآوری برای جوانان هستیم.
سید محمد آقامیری استاندار قم نیز با اشاره به برخی آسیب‌های بی‌توجهی به جوانی جمعیت و اهمیت رشد ازدواج در جامعه گفت: با شعار و همایش و نمایش نمی‌توان رشد جوانی جمعیت را رقم زد.
وی افزود: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان موظف‌اند با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی در جهت تحقق جوانی جمعیت قدم برداشته و موانع پیشروی ازدواج جوانان و فرزندآوری را تسهیل کنند.
آقامیری تصریح کرد: یکی از مواردی که ازاین‌پس باید موردتوجه دستگاه‌ها قرار گیرد این است که هیچ پست و مدیریتی برای افراد مجرد در نظر گرفته نشود.
استاندار همچنین بر لزوم تشکیل کارگروهی برای بررسی عمیق و ریشه‌ای علل و عوامل کاهش نرخ ازدواج در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49129
اخبار مرتبط

نظرات شما