کارشناس هواشناسی قم خبر داد:

پیش‌بینی باد شدید و رگبار پراکنده در قم

کارشناس هواشناسی استان قم گفت: از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید این استان را دربرخواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا قاضی افزود: سامانه بارشی که از نوار شمالی عبور می‌کند تا مرکز کشور از جمله استان قم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی با بیان این‌که این سامانه رگبار و رعدوبرق را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: امروز بعدازظهر شاهد افزایش ابر در استان خواهیم بود و در ارتفاعات نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
وی با اشاره به این‌که برای فردا و پس‌فردا تمام استان درگیر این سامانه خواهد شد، ادامه داد: برای پس‌فردا سه‌شنبه وزش باد شدید به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بارش نیز کمتر از پنج میلی‌متر خواهد بود.
به گفته قاضی، وزش باد در روز چهارشنبه نیز ادامه پیدا می‌کند و با تغییر جریان باد از سمت غربی به شرقی، روز چهارشنبه گردوخاک بیشتری را در استان شاهد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: دما نیز طی سه روز آینده به‌صورت مستمر چند درجه افزایش می‌یابد؛ حداکثر دمای استان قم دیروز ۳۹ درجه و امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۴۰، ۳۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره‌تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49144
اخبار مرتبط

نظرات شما