مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم خبر داد:

تدارک ۷۲۴ تن برنج و شکر برای هیات‌های مذهبی قم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: برای تأمین کالاهای اساسی موردنیاز هیات مذهبی استان در ایام محرم و صفر امسال ۷۲۴ تُن برنج و شکر تدارک دیده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سعید محمدی دراین‌خصوص بیان داشت: سهمیه در نظر گرفته شده که شامل ۵۰۰ تُن برنج و ۲۲۴ تُن شکر است به‌خوبی در حال توزیع است و دراین‌رابطه پیش‌بینی‌های لازم با همکاری نهادهای متولی انجام شده است تا هیات‌ها بتوانند برنج و شکر موردنیازشان را تأمین کنند.

 وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین نان موردنیاز هیات‌های عزاداری در ایام محرم و صفر سال جاری افزود: در خصوص تأمین نان موردنیاز مواکب و هیات‌های مذهبی استان نیز بسترهای لازم دیده شده و دراین‌خصوص هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

 گفتنی است گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰ هزارتنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم - سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

 به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.




انتهای خبر /


منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49609
اخبار مرتبط

نظرات شما