مدیرکل صمت قم خبر داد:

قم رتبه نخست رسیدگی به شکایات مردمی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آمار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت بازرسی و نظارت این اداره کل از حیث «مدت‌زمان رسیدگی به شکایات مردمی در سال ۱۴۰۳» رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از ایرنا، اکبر ابدالی بیان داشت: براین‌اساس ۱۰۰ درصد از شکایات مردمی واصله به واحد پاسخگویی و پایش خدمت (ستاد خبری - سامانه ۱۲۴) استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است، افزود: به‌طورکلی میانگین مدت‌زمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.

 گفتنی است حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سال‌های اخیر باتوجه‌به سیاست‌های دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارت‌های ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابل‌توجهی همراه شده است.

 در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سال‌های اخیر، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرایند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلف‌های صورت‌گرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پرونده‌ساز.

 لازم به ذکر است به‌منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

 همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

 بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

 اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای خبر /



منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/49966
اخبار مرتبط

نظرات شما