مدیرکل صمت قم خبر داد:

صدور ۱۵۲ جواز تأسیس صنعتی در قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه، ۱۵۲ جواز تأسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۱۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۲۵۲ نفر در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی افزود: جوازهای تأسیس صادر شده در بخش ایجادی به تعداد ۱۰۷ مورد با سرمایه‌گذاری ۹۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۵۰ نفر و در بخش توسعه‌ای (طرح توسعه واحدهای صنعتی موجود) به تعداد ۴۵ مورد با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۱۰۲ نفر بوده است.

 وی ادامه داد: تلاش داریم تا از ظرفیت ایجاد شده و استقبال خوب بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه فعالیت‌های صنعتی قم در مسیر اولویت‌های اقتصادی استان استفاده کنیم و در همین راستا از ایجاد واحدهای تولیدی در بخش صنایع پاک، دانش‌بنیان، اشتغال‌زا و صادرات محور حمایت خواهیم کرد.

 وی تأکید کرد: درعین‌حال باتوجه‌به رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی قم، زمینه اشتغال در این حوزه اقتصادی نیز روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این موضوع ضرورت همکاری بیشتر مراکز علمی با واحدهای صنعتی استان برای تأمین نیروهای موردنیاز بخش تولید را بیش از گذشته برجسته می‌سازد.

 گفتنی است حجم قابل‌توجه جوازهای تأسیس صادر شده در صنعت قم نشان‌دهنده رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تأکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند روبه‌رشدی را طی می‌کند.

 بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریباً تمام واحدهای تولیدی استان به‌صورت غیردولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

 امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ای را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است.

 شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای تولیدی مواجه شده است.

 در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50432
اخبار مرتبط

نظرات شما