مدیرکل صمت قم خبر داد:

 صدور یک هزار و ۵۳۳ پروانه فعالیت صنفی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا مردادماه، تعداد یک هزار و ۵۳۸ پروانه فعالیت صنفی جدید با ظرفیت اشتغال‌زایی برای حدود چهارهزار نفر در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی بیان داشت: در این میان تعداد ۴۸۸ مورد پروانه تولیدی خدمات فنی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۲۲۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و نیز تعداد یک هزار و ۵۰ مورد پروانه توزیعی و خدماتی با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۶۲۵ نفر و سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در استان قم صادر شد.

 وی با اشاره به جایگاه مهم فعالیت‌های صنفی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان، افزود: بدین ترتیب طی چهارماهه نخست سال جاری در مجموع تعداد یک هزار و ۵۳۸ مورد پروانه فعالیت صنفی با امکان اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۸۴۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال در قم صادر شد.

 وی ادامه داد: هم اینک بر اساس آمار به‌طورکلی تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۶ مورد پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و همچنین تعداد ۲۳ هزار و ۸۰۷ مورد پروانه فعالیت صنفی در حوزه توزیعی و خدماتی در استان قم موجود است و دارندگان این پروانه‌های صنفی در بازار استان به فعالیت می‌پردازند.

 گفتنی است فعالیت اصناف در قم تحت نظارت قرار دارد و در همین خصوص مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

 همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبت‌نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

 اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50178
اخبار مرتبط

نظرات شما