با پوشش گسترده پست‌بانک صورت گرفت؛

دسترسی سریع زائران به ارز اربعین

گستردگی باجه‌های پست‌بانک در روستاها و شهرهای کوچک باعث شده که زائران در کمترین زمان ممکن بتوانند ارز خودشان را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته همواره زائران اربعین با آن مواجه بودند موضوع ارز و تهیه دینار عراق بود، به‌طوری‌که در روزهای و هفته‌های منتهی به اربعین بازار داغ دلالی دینار عراق به اوج خود می‌رسید.
علت این موضوع هم درخواست بالای دینار از سوی مردم بود که همین موضوع زمینه را برای دلالان این حوزه فراهم می‌کرد تا دینار را تا چندبرابر قیمت واقعی آن به فروش برسانند.
ابتکار جالب بانک مرکزی


در این میان ابتکار سال‌های اخیر بانک مرکزی موجب شد که بازار دلالی دینار عراق در ایام اربعین از بین برود به‌طوری‌که زائران می‌توانند به‌راحتی و با قیمتی به‌مراتب پایین از بازار آزاد ارز اربعین خودشان را دریافت کنند.
نکته مهم و حائز اهمیت دیگر این که با ورود بانک مرکزی دیگر نگرانی از وجود اسکناس‌های تقلبی نیز از بین رفته و زائران می‌توانند با خیالی آسوده دینار تهیه کنند.

پست‌بانک، بزرگ‌ترین شبکه بانکی توزیع ارز اربعین در کشور



در این میان پست‌بانک ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین توزیع‌کننده ارز اربعین در کشور درحال‌خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.
گستردگی باجه‌های پست‌بانک در روستاها و شهرهای کوچک باعث شده که زائران در کمترین زمان ممکن بتوانند ارز خودشان را دریافت کنند.
در همین زمینه سعید ساعدی فر مدیر شعب پست‌بانک استان قم در گفتگو با خبرنگار ما  با اشاره به فروش ارز اربعین در شبکه بانکی اظهار داشت: فروش ارز اربعین از هفتم مردادماه آغاز شده و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت و حداکثر مبلغ ارز پرداختی به زائرین 200 هزار دینار عراق است که بر اساس نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران محاسبه می‌شود.
وی ادامه داد:  متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن بله اطلاعات خود را ثبت و شعب و باجه‌های پست‌بانک را جهت دریافت ارز اربعین انتخاب نمایند.
ساعدی فر با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بیان داشت: شعب و باجه‌های پست‌بانک در روزهای تعطیل نیز در خدمت زائران امام حسین(ع) جهت دریافت ارز اربعین هستند.
در این میان توزیع ارز اربعین در باجه‌های روستایی موجب رضایت‌مندی مردم را نیز به همراه داشته است.

 

انتهای خبر /110


 
http://javaneparsi.ir/50186
اخبار مرتبط

نظرات شما