مدیرکل دارایی قم خبر داد:

 قم رتبه ۵ تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم، گفت: بر اساس آمار سازمان سرمایه‌گذاری کشور، این استان در سال ۱۴۰۲ رتبه پنجم تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی فراهانی بیان داشت: در سه سال اخیر، روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در قم به پیشرفت قابل‌توجهی رسیده که مرهون حمایت مسئولان استان و بسترسازی‌های اساسی در جریان جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

 وی اضافه کرد: در پنج‌ماهه امسال با رقمی بیش از ۲۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب روبه‌رو هستیم که با این روند افزایشی، تمایل به سرمایه‌گذاری خارجی در استان، کاملاً محسوس و ملموس است.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل تردد و اقامت سرمایه‌گذار، در ۶ ماه گذشته، ۲ رویداد مبارک در استان رقم خورده است که روند صعودی آمار سرمایه‌گذاری خارجی در استان، اهمیت و منافع حاصل از این ۲ رویداد را نشان می‌دهد.

 فراهانی توضیح داد: راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در کمتر از پنج ماه، مانع طولانی‌شدن فرایند ثبت سرمایه‌گذاری و مانع خسته شدن سرمایه‌گذار بوده است.

 وی افزود: اتفاق مهم دیگر در حوزه حمایت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، راه‌اندازی مرکز ویژه خدمات فراجا در همین اداره کل بوده است که به مسائل و چالش‌های مرتبط با اقامت سرمایه‌گذاران رسیدگی می‌کند.

 ولی اضافه کرد: اقبال سرمایه‌گذاران خارجی به قم، حکایت از آگاهی این قشر به موقعیت استراتژیک قم در حوزه جغرافیا، تنوع جمعیتی، مراکز علمی، مذهبی و اهمیت ویژه این استان دارد.

 وی یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاران منطقه به‌خصوص سرمایه‌گذاران عراقی را توجه ویژه به توریسم‌درمانی و گردشگری ذکر کرد و افزود: قرابت فرهنگی عراق و ایران و نگاه ویژه به قم باعث شده که سالانه مراجعان و مسافران عراقی زیادی برای زیارت و درمان به این استان سفر کنند؛ بنابراین توجه سرمایه‌گذاران عراقی به توریسم‌درمانی و گردشگری در قم، علاوه بر بهره‌مندی اقتصادی برای سرمایه‌گذار، خدمتی مانا و مفید به عزیزان عراقی نیز خواهد بود.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50458
اخبار مرتبط

نظرات شما