مسئول نظارت بر بهداشت دامپزشکی خبر داد:

معدوم‌سازی ۷۱۰ کیلوگـرم مـرغ منجمد آلـوده

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قم گفت: در ادامه نظارت‌های بهداشتی بر کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی، مقدار ۷۱۰ کیلوگرم خورده مرغ منجمد آلوده از یک واحد تولید فرآورده‌های گوشتی کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محسن حسینی افزود: این میزان مرغ منجمد پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه به دلیل آلودگی به باکتری سالمونلا، محموله با نظارت کارشناسان این اداره معدوم شد.

 وی اضافه کرد: این اقدام اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی، در راستای حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از توزیع محصولات غذایی غیرقابل‌مصرف صورت گرفت.

 وی ادامه داد: کارشناسان و بازرسان فرآورده‌های دامی دامپزشکی با نظارت بر مراکز توزیع و فروش مواد غذایی، به طور مستمر از صحت و سلامت محصولات اطمینان حاصل می‌کنند و در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی، اقدام‌های لازم را به عمل می‌آورند.

 حسینی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳ هزار و ۷۹۹ کیلوگرم فرآورده غیرقابل‌مصرف دام و طیور در این استان کشف و معدوم شد که از این میزان، ۸۸۸ کیلوگرم اسکلت مرغ غیرمجاز بوده که در یکی از مراکز عرضه کشف شده است.

 به گفته وی، بازرسان اداره کل دامپزشکی قم از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۶ هزار و ۶۸۰ بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و طیور انجام داده‌اند.

 وی ادامه داد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان قم متشکل از ۶ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت از ساعت ۶ تا ۲۱ در سطح شهر و در اداره دامپزشکی شهرستان قم فعالیت می‌کنند.

 مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان قم خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌که در تمامی مراکز تحت نظارت دامپزشکی مسئولان و ناظران فنی و بهداشتی به طور تمام‌وقت مشغول هستند؛ بازرسان فرآورده‌های از سایر مراکز از جمله قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌ها بازرسی انجام می‌دهند.

 وی تأکید کرد: همشهریان می‌توانند نقطه‌نظرات، پیشنهادها و شکایت‌های خود را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی و یا با شماره‌تلفن‌های ۳۶۶۴۲۷۹۰ و ۳۶۱۲۳۴۵۶ اطلاع دهند.




انتهای خبر /

 
منبع:ایرنا
http://javaneparsi.ir/50459
اخبار مرتبط

نظرات شما