رئیس سازمان صمت قم خبر داد:

صادرات ۵۷ میلیون‌دلاری از گمرک قم

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۵۷ میلیون دلار از مبدأ گمرک استان قم صادرات کالا انجام شده است. 

​​​​​اکبر ابدالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در بحث تبصره ۱۸ واحدهای صنفی تولیدی که بعد از تصویب کارگروه تحصیلات تبصره ۱۸ در محل استانداری به بانک‌ها ارسال شده ۱۸ تولیدی به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با افزایش اشتغال ۹ نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در مشاغل خانگی و طرح‌های مستقل تعداد یک هزار و ۶۱۳ نفر به مبلغ یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند. 

وی در پاسخ به این سؤال که این مشاغل خانگی و طرح‌های مستقل اغلب چه موضوعاتی بوده و آیا تسهیلات را دریافت کردند؟ گفت:  در چهار ماه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۱۳۳ طرح قالیباف ۴۴۸ طرح خیاطی ۳۲ طرح تایپ، عروسک‌سازی، رویه‌سازی کفش و... به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و در انتظار معرفی به بانک هستند.

ابدالی افزود: همچنین تعداد ۳۳ طرح قالی‌بافی، ۱۰ طرح خیاطی به بانک‌ها ارسال شده و در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان قم اضافه کرد: همچنین در چهار ماه نخست سال جاری یک پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد ریال و سه پروانه اکتشاف و گواهی کشف نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت بر اساس سامانه رصد ۴۴۹ نفر در چهار ماه نخست سال جاری بوده که بر اساس تعهد تا پایان سال باید ۴ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شود که ۹ درصد آن تاکنون تحقق‌یافته است.

ابدالی خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری ۵۷ میلیون دلار صادرات از گمرک استان قم انجام شده است.

ابدالی افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۴۹ پرونده تخلفات تشکیل شده است ۲۱۳ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال ارزش تخلفات مکشوفه بوده است  و ۲۰ پرونده قاچاق تشکیل شده و ارزش ریالی کل اکتشافات قاچاق ۳۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال بوده است.

انتهای خبر /170

 
http://javaneparsi.ir/50063
اخبار مرتبط

نظرات شما