مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

نیروگاه مقیاس کوچک کهک به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: طبق اعلام نماینده سرمایه‌گذار در صورت ادامه این روند، فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق شهرستان کهک در مهرماه سال جاری به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از قم نا، محمدرضا مهاجری، پیرامون آخرین وضعیت ساخت نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق _CHP_ در شهرستان کهک، اظهار کرد: فندانسیون نصب دستگاه‌ها آماده شده و طبق اعلام سرمایه‌گذار دو دستگاه آن _فاز اول_ به محل ساخت نیروگاه منتقل شده است.
مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه قرارداد واگذاری انشعاب برق با شرکت توزیع نیز منعقد شده است، تصریح کرد: قرارداد سرمایه‌گذار با پیمانکار اجرایی منعقد شده و قرارداد واگذاری انشعاب گاز با شرکت گاز نیز آماده و نیاز به انتخاب پیمانکار توسط سرمایه‌گذار است.
مهاجری اضافه کرد: طبق اعلام نماینده سرمایه‌گذار در صورت ادامه این روند، فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق شهرستان کهک در مهرماه سال جاری به  مرحله بهره‌برداری می‌رسد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مزایای احداث نیروگاه مقیاس کوچک، خاطرنشان کرد: کاهش تلفات شبکه و رفع ضعف ولتاژ برخی مناطق دور از پست‌های فوق توزیع و انتقال و همچنین بالابردن سطح پدافند غیرعامل از جمله مزایای احداث این نیروگاه‌ها است.
مهاجری همچنین جلوگیری از هزینه‌های بالای احداث خطوط و پست‌های انتقال، پیک سایی و استفاده هم‌زمان از برق و گرمای تولید شده توسط نیروگاه‌های مقیاس کوچک را از دیگر مزایای این نیروگاه‌ها دانست و در ادامه توضیح داد: کاهش تلفات شبکه و رفع ضعف ولتاژ منطقه کهک از دیگر مواردی است که با احداث این نیروگاه کوچک حاصل می‌شود.



انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50106
اخبار مرتبط

نظرات شما