مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری قم بیان کرد:

نبود بازارچه مهم‌ترین چالش حوزه صنایع‌دستی قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم مهم‌ترین چالش در حوزه صنایع‌دستی این استان را موضوع نبود بازارچه عرضه محصولات عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: در دولت سیزدهم، شهید آیت‌الله رئیسی همه استانداران را مکلف کرد در مبادی ورودی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد کنند که طرح بسیار خوبی بود، در شهر قم نیز باید ۲ بازارچه در مسیر زائران ایجاد و هر غرفه به هنرمندان به مدت یک ماه اجاره داده شود تا محصولات خود را بفروشند و در این صورت، هنرمندان نیازی به حمایت مالی ندارند و می‌توانند در زمینه افزایش اشتغال مؤثر باشند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع‌دستی قم شاهد اشتغال مستقیم هفت هزار و ۱۰۰ نفر هستیم، اضافه کرد: ۷۰ رشته صنایع‌دستی در این استان فعال و تعدادی از صنایع نیز در حال منسوخ‌شدن است که در صورت موفقیت در برپایی بازارچه عرضه محصولات، ‌ می‌توانیم آنها را فعال نگه‌داریم.
جذب بیشتر گردشگر نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ‌ قم زائرپذیر است و گردشگران مذهبی سالانه به‌صورت میلیونی در این استان بدون تبلیغات حضور پیدا می‌کنند، گرچه نیاز است تبلیغات لازم از سوی متولیان امر انجام شود.
وی افزود: گردشگری، صنعتی است که دستگاه‌های مختلفی باید در آن ایفای نقش کنند و دستگاه اجرایی همچون وزارت خارجه دراین‌بین نقش مهمی دارد.
ارجمندی گفت: اگر در دنیا کشوری داریم که سالانه ۶۰ میلیون گردشگر می‌پذیرد پشت سر آن هماهنگی‌های بین دستگاهی وجود داشته است.
وی بیان کرد: سال گذشته ۳۲ کشور در ایران لغو روادید شدند و شاهد حضور گسترده گردشگرها و تحول در صنعت توریسم بودیم و بخش عمده‌ای از گردشگران در استان قم حضور یافتند که این کار با حمایت وزارت امور خارجه صورت پذیرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم تأکید کرد: دراین‌بین بانک‌ها هم نقش دارند و می‌توانند با ارائه تسهیلات کم‌بهره و توجیه‌پذیر صنایع‌دستی و گردشگری را حمایت کنند.

انتهای خبر /

 
http://javaneparsi.ir/50760
اخبار مرتبط

نظرات شما