حریرچی:

قم توانایی درمان کامل سرطان را دارد

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به امکانات شهر قم گفت: قم توانایی درمان کامل سرطان را دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بخش رادیوتراپی و آنکولوژی قم اظهار داشت: نقطه کلیدی این است که توریسم درمانی برای خدمت به مردم ما است و اگر بیمار خارجی هم قرار است جذب کنیم برای درآمد آن نیست برای این است که بیمارستان ها به خوبی اداره شوند و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
وی بیان کرد: با افتتاح این مرکز سرطان که متشکل از دو دستگاه رادیوتراپی است و پیش از این نیز امکانات شیمی درمانی اینجا بود این دو دستگاه بسیار پیشرفته است به گونه ای که یکی از آنان در کشور کم نظیر است و در تهران نیز کمیاب است.
حریرچی ادامه داد: امیدواریم با پتانسیل و توانمندی هایی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد درمان کامل بیماران سرطانی در این شهر انجام شود و انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی در این مرکز دولتی رایگان است و این مرکز متصل به بیمارستان شهید بهشتی است وامیدواریم هیچ قمی به دلیل ابتلا به سرطان و مشکلات درمانی به تهران اعزام نشود.

اختصاص 30 میلیارد تومان به منظور احداث بخش رادیوتراپی و آنکولوژی قم


دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در سخنانی در این آیین اظهار داشت: این بخش مجهز به یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پرتو درمانی در جهان است که توسط بخش خیرین راه اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی قم با داشتن تیم تخصصی درمانی شامل متخصصین پرتودرمانی آنکولوژی و متخصصین فیزیک پزشکی تمامی خدمات مربوط به درمان سرطان شامل پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را به کلیه مشمولین بیمه‌های درمانی کشور به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ آماده خدمت رسانی به تمامی بیماران استان قم و زائرین گرامی حضرت معصومه (س) است.

قدیر ابراز داشت: بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهید بهشتی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت خیریه حاج حسین کوهستانی و مساعدت وزارت بهداشت در تخصیص ارز دولتی احداث شده است.


انتهای پیام/110


http://javaneparsi.ir/24741
اخبار مرتبط

نظرات شما