گزارش قم فردا از دغدغه متقاضیان مسکن ملی؛

متقاضیان مسکن دولتی، نگران فرم جیم هستند

سبز نشدن فرم جیم متقاضیان مسکن دولتی با وجود اینکه نه مسکنی دارند و نه از تسهیلات مسکن استفاده کرده اند یکی از دغدغه های مهم متقاضیان می باشد که باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در طرح اقدام ملی مسکن که در دولت قبل انجام شد، ۲۳ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که امکان دریافت مسکن فقط برای ۱۷۰۰ نفرمهیا شد.  این طرح هم اکنون با طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده و در مرحله ثبت نام از متقاضیان است.
قرار است در قالب این دو طرح ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری پردیسان ساخته شود. نام نویسی از هشتم آذر شروع شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار خانوار قمی در این طرح ثبت نام کنند.
ثبت نام بیش از 35هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در قم
آخرین آمار از تعداد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان قم تا روزهای قبل طبق اعلام کارشناسان در کل استان   36325 نفر است که سهم شهر قم 35892 نفر ، سهم شهر کهک 299 نفر، سهم شهر دستجرد95 نفر و سهم شهر سلفچگان 39 نفر می باشد.
امروز که قیمت مسکن سر به فلک کشیده است و حقوق و دستمزد ها تغییر بسیار ناچیزی کرده است حضور و خانه دار شدن با این نوع طرح ها برای افرادی که در حال حاضر مسکن ندارندبسیار مهم است.
از همین رو بیشتر افرادی که از قشر کم درآمد جامعه هستند حتما در این طرح  ثبت نام کرده اند و پیگیر هستند تا خانه دار شوند. اما شاید یکی از مشکلات مهمی که در این مسیر برای بیشتر متقاضیان رخ داده است قرمز شدن فرم جیم است.
فرم جیم کسی که سبز می شود در واقع نشان می دهد این متقاضی مسکنی ندارد و تاکنون هم از تسهیلات مسکن استفاده نکرده است و یکی ازاولویت های مهم طرح نهضت ملی مسکن سبز شدن فرم جیم می باشد. ولی بسیار از متقاضیان که مسکنی ندارند و از تسهیلات مسکن هم استفاده نکرده اند با فرم جیم قرمز روبروشده اند که باعث نگرانی آنها شده است.
به همین دلیل برای پیگیری موضوع و رفع آن به اداره راه و شهرسازی مراجعه می کنند که البته حق هم دارند. و باید هرچه سریعتر این مسئله مرتفع شود و راهکارهای مناسب این اشتباهات از بین برود.

متقاضیان مسکن در صورت دریافت پیامک به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند
ازهمین رو  ابراهیم قاضیان  معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ازدحام این روز‌های متقاضیان مسکن ملی و نهضت مسکن در ساختمان راه و شهرسازی گفت: این مراجعات برای تشخیص سبز یا قرمز بودن فرم جیم متقاضیان است که برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری نیست و همه چیز از طریق سامانه بررسی می‌شود.
وی افزود:فرم جیم سبز  به مفهوم نداشتن سابقه مالکیت فرد متقاضی یا استفاده نکردن  او از تسهیلات دولتی مسکن ،یکی از شرایط لازم برای ثبت نام مسکن ملی اعلام شده است.
معاون املاک حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گفت: پالایش اولیه توسط سامانه ثبت نامی انجام می شود و هر زمان نیاز به مراجعه حضوری متقاضی مسکن برای بررسی فرم ج باشد اطلاع رسانی خواهد شد.
وی تاکید کرد: تا پیامکی مبنی بر حضور به اداره کل شهرسازی نیامده متقاضیان مراجعه نکنند.

نتایج اولیه پالایش متقاضیان مسکن از طریق سامانه ثبت نام اعلام می شود
همچنین در این خصوص  مهدی رحیمی راد، رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر عدم مراجعه ثبت نام کنندگان به راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: فرآیند بررسی و پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پروسه زمانبری است و ازدحام و مراجعه ثبت نام کنندگان به ساختمان این اداره کل موجب کندی و اختلال در این فرایند می شود.
وی با اشاره به این که پالایش اولیه تمامی متقاضیان از طریق سامانه انجام می پذیرد افزود: به زودی نتایج اولیه از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه و مشاهده پروفایل خود از نتایج پالایش مطلع شوند.
 رحیمی راد با بیان این که طی چند روز گذشته در دو ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان شاهد ازدحام و مراجعه مکرر ثبت نام کنندگان هستیم گفت: این مراجعات موجب اخلال در فرآیند اداری و کاری هر دو ساختمان می شود  و از متقاضیان تقاضا داریم تا اعلام نتایج اولیه از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی خودداری نمایند.
 وی بیان داشت: فرم ج تمامی متقاضیان به صورت سیستمی بررسی می شود و چنانچه نیاز به اقدام متقاضی برای حل مشکل فرم ج باشد از طریق این اداره کل و رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود.

در هر صورت این دغدغه امروز مردم که موجب ازدحام در اداره کل راه و شهرسازی شده است از اهمیت ویژه ای برخورد دار است و باید هرچه سریعتر رفع شود که این مسئله می تواند با استعلام مناسب از موادی زیربط با دقت بیشتری صورت بگیرد.



انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/30151
اخبار مرتبط

نظرات شما