برادر شهید مختاری:

رضایت والدین برایش مهم‌تر از شهادت بود

برادر شهید مختاری با اشاره به اینکه بعد از شهادت صورتش سالم بود و لبخند بر لب داشت، گفت: شهید احمد مختاری برای پدر و مادرم احترام زیادی قائل بود و می‌گفت:اگر شما از رفتنم به جبهه راضی نباشید؛ نماز و شهادت من قبول نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» کسانی که برای دفاع از کیان و سربلندی کشور و نظام جان خود را از دست می‌دهند شهید نامیده می‌شوند حال برخی از این شهدا در مسیر پیشرفت و سربلندی کشور ازخودگذشتگی نشان می‌دهند و بسیاری از این شهدا هم برای دفاع از کشور و ناموس وطن در مقابل دشمنان جان خود را از دست می‌دهند.

 فرقی نمی‌کند که این شهدا از شهدای انقلاب یا دفاع مقدس باشند و یا از شهدا مدافع حرم؛ هرکدام برای کشور به میدان رفته و از جان خود گذشته‌اند. از همین رو باید راه‌ورسم این شهدا و ایثار و ازخودگذشتگی آن‌ها به نسل امروز کشور معرفی شود تا شهدا الگویی برای امروز این نسل باشند.
 از همین رو با محسن مختاری برادر بزرگ شهید احمد مختاری یکی از شهدا دوران دفاع مقدس گفتگویی انجام دادیم که با اشاره به اینکه این شهید متولد سال ۱۳۴۶ در روستاهای استان همدان است، اظهار داشت: پدرم چند سال بعد از شهادت شهید احمد فوت کردند و مادر هم چند سال قبل در دوران کرونا به شهیدش پیوست.
 وی ادامه داد: شهید احمد فرزند آخر از بین هفت برادر و خواهر خانواده بود که بخشی از زندگی خود را در همان روستا و بخش اندکی از زندگی خود را هم در قم گذراند.
 برادر شهید مختاری با اشاره به اینکه شهید احمد در اوج تظاهرات و درگیری‌ها شب‌ها به تظاهرات و راهپیمایی می‌رفت، گفت: این شهید به دلیل اینکه اخلاق خوبی داشت و بسیار خوش‌رو بود روستان زیادی داشت و افراد جذب او می‌شدند.
 وی اضافه کرد: شهید احمد مانند همه مردم ایران امام خمینی (ره) را بسیار دوست داشت و روزی که امام خمینی ره قم آمد بود سر از پا نمی‌شناخت و شور و اشتیاق عجیبی داشت و همین مسئله باعث شده بود که در سخنرانی امام حاضر و ایشان را از نزدیک زیارت کند.
 مختاری با اشاره به اینکه شهید احمد با شروع جنگ تحمیلی به بسیج پیوست و آموزش‌های لازم را در مسجد طفلان مسلم گذراند، گفت: این شهید شب‌ها در پایگاه پست و در محلات به گشت می‌رفت و روزها درس می‌خواند و به سرکار می‌رفت.
 وی خاطرنشان کرد: روزی که می‌خواست به جبهه اعزام شود معلم‌ها او را نهی می‌کردند که درس خود را رها نکند چراکه نمرات درسی شهید بسیار خوب بود اما او معتقد بود که تحصیل دیر نمی‌شود و امروز باید از کشور با حضور در جبهه‌ها دفاع کرد
 برادر شهید مختاری با اشاره به اینکه وقتی برخی از دوستانش شهید شدند احمد دیگر قرار ماندن نداشت، افزود: شهید احمد قبلاً از اعزام به جبهه همیشه به پدر و مادرم می‌گفت که اگر شما رضایت نداشته باشید نماز و شهادت من قبول نمی‌شود و این‌گونه رضایت والدین را گرفت تا در تاریخ ۱۵/۴/۶۴ برای اولین بار به جبهه اعزام شود.
 وی ادامه داد: شهید احمد در عملیات رمضان، والفجر دو، چهار و فتح المبین شرکت داشت.
 برادر شهید مختاری افزود: اواخر سال ۶۴ تصمیم گرفت به خدمت سربازی برود و به‌عنوان سرباز وظیفه ایفای خدمت کند. به همین منظور وارد کمیته انقلاب اسلامی شد. پس از گذراندن دوران آموزشی به شهر خاش در استان سیستان و بلوچستان منتقل و در این مدت با عوامل خودفروخته و قاچاقچیان مبارزه کرد.
 وی تصریح کرد: احمد بعد از عملیات والفجر هشت در لشکر هفت ولی‌عصر (عج) مأمور شد تا در جبههٔ فاو ایفای نقش کند و درنهایت روز نوزدهم مرداد سال ۱۳۶۵ در منطقه فاو با اصابت خمپاره به سنگرش به دست دژخیمان عراقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.
 

انتهای خبر /160

 
http://javaneparsi.ir/50707
اخبار مرتبط

نظرات شما