معاون فرهنگی سپاه قم:

واقعه غدیر خم در ۵ نقطه اجرا خواهد شد

معاون فرهنگی سپاه قم با اشاره به حضور ۳۳۰ هنرور در بازسازی واقعه غدیر، گفت: واقعه غدیر خم ۵ روز در ۵ نقطه قم اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ؛ هادی بادینلو امروز در نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیر قرارگاه مردمی اربعین که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با تشریح اجرای این برنامه، اظهار داشت: برای برگزاری این نمایش میدانی، از ظرفیت‌های مردمی و امکانات سپاه علی ابن ابی‌طالب (ع) استان قم بهره‌گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: در اجرای این نمایش نیازمند یک میدان وسیع خاکی هستیم که در این زمینه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و شهرداران مناطق همکاری خوبی داشتند.
معاون فرهنگی سپاه قم با اشاره به عوامل برگزاری این واقعه، گفت: بازسازی واقعه غدیر به‌صورت میدانی است و حدود ۳۰ نفر بازیگر اصلی در آن مشارکت دارند هم چنین ۳۰۰ نفر نیز نقش‌های سیاهی‌لشکر را برعهده دارند.
وی اضافه کرد:  بازیگران نقش اصلی نمایش که به‌صورت جهادی و بسیجی در این عرصه حضور دارند همه از بازیگران بومی قم هستند.
بادینلو با اشاره به زمان برگزاری این نمایش، خاطرنشان کرد: این مراسم هر روز ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲ ساعت زمان نیاز دارد که طی آن در ابتدا به مدت یک ساعت اجراهای مختلف سرود، سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت و یک ساعت پایانی اجرای نمایش بازسازی غدیر خم برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: این واقعه ۳۱ خرداد در «منطقه ۲، بلوار بنی‌فضل»، یکم تیر در «منطقه ۶، بلوار شهید طهرانی مقدم»، دوم تیر در «منطقه پنج، شهر قائم»، سوم تیر در «منطقه یک، بلوار ۱۵ خرداد» و چهارم تیر در «منطقه هشت، پردیسان» بازسازی خواهد شد.
معاون فرهنگی سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود به شادپیمایی اشاره کرد و گفت: برای هشتمین سال متوالی، شادپیمایی بزرگ قمی‌ها به مناسبت عید سعید غدیرخم عصر روز عید از بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ موکب برای استقرار در بلوار پیامبر اعظم (ص) در روز عید غدیر ثبت‌نام کرده‌اند.
بادینلو اضافه کرد: حوزه کاری این موکب‌ها در بخش کودک و نوجوان خواهد بود و همچنین در این مسیر موکب‌ها اقدام به پذیرایی و خدمات فرهنگی خواهند کرد.


انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/49296
اخبار مرتبط

نظرات شما