داور بین‌المللی ووشو استان قم:

داوری رده‌های پایه بسیار دشوار است

داور بین‌المللی ووشو استان قم با اشاره به‌دشواری داوری در رده‌های سنی پایه گفت: داوری رده‌های سنی پایه به‌مراتب سخت‌تر از رده سنی بالا است و با حساسیت خیلی زیادی کلیه داورها در دو بخش ساندا و تالو به قضاوت می‌پردازند.

 محمد فتحی‌راد داور بین‌المللی ووشو استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور در استان قم اظهار داشت: میزبانی در رده‌های سنی بسیار سخت است، در مسابقات داخلی از این نظر که جمعیت شرکت‌کنندگان بیشتر است و هم رقابت‌ها در این رده‌ها حساسیت بالایی دارند؛ زیرا از نظر فنی شرایط در رده‌های پایه برای ورود به اردوها و مسابقات جهانی دشوار است و بالطبع همین شرایط را در این رقابت‌ها وجود دارد که به‌سختی این رقابت‌ها اضافه می‌کند.
 وی با اشاره به‌دشواری داوری در رده‌های سنی پایه بیان داشت: داوری رده‌های سنی پایه به‌مراتب سخت‌تر از رده سنی بالا است و با حساسیت خیلی زیادی کلیه داورها در دو بخش ساندا و تالو به قضاوت می‌پردازند.
 داور بین‌المللی ووشو استان قم با اشاره به برگزاری دوره‌های فنی برای داوری از طرف فدراسیون گفت: از طرف فدراسیون و کمیسیون داوران که بنده نیز عضو این کمیسیون هستم دوره‌های فنی برای داوری ملی که تخصص بالایی دارند برگزار شده که خوشبختانه نتیجه آن نیز در این رقابت‌ها مشخص شد و داورانی که به این رقابت‌ها اعزام شده بودند عملکرد قابل‌قبولی داشتند.
 وی با اشاره به بحث فنی میزبانی استان قم از رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور بیان داشت: در بحث فنی میزبانی هم که واقعاً جای خداقوت و خسته نباشید به بچه‌های قم دارد؛ زیرا نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ نفر به مدت حدود یک ماه در این روزهای گرم که حتی کشور هم این گرمای بی‌سابقه را تجربه می‌کند با شرایط واقعاً سخت و دشوار درگیر هستند؛ ولی با آبرومندی میزبانی این مسابقات را به نحو احسن انجام می‌دهند و تمام شرکت‌کننده‌ها از شرایط سالن و نوع برگزاری مسابقات هم راضی هستند.
 فتحی‌راد با اشاره به فرصت مناسب پیش‌آمده برای ووشو قم به‌واسطه میزبانی از این مسابقات بیان داشت: میزبانی استان قم از مسابقات ووشو قهرمانی کشور یک اتفاق خوب برای ووشو استان قم تلقی می‌شود به‌طوری‌که برای ووشوکاران قم یک فرصتی و یک تجربه خیلی خوبی بود که هم در دو بخش تالو و ساندا با رقیبان در سطح ملی به رقابت بپردازند.
 وی با اشاره به پیشرفت ووشو قم به‌واسطه این مسابقات گفت: ووشو قم در بخش تالو که ظرفیت بسیاری برای کسب مقام دارد، از حدود یک الی دو سال پیش با دعوت مربیان مجرب استان و برگزاری دوره‌های تمرینی استارت زده که این ووشوکاران برای رسیدن به این رقابت‌ها پیشرفت حدود ۲۰۰ درصدی داشتند و توانستند در رقابت با دیگر استان‌ها خود را محک جدی بزنند.
 داور بین‌المللی ووشو استان قم با اشاره به ثمره حضور ووشوکاران در این رقابت‌ها افزود: در حال حاضر فرصتی برای ووشوکاران قمی پیش‌آمده که با شرکت در این رقابت‌ها به‌واسطه میزبانی استان قم کسب تجربه و مدال کنند، قم در این رقابت‌ها با دو تیم شرکت کرده است و مربیان خوبی در کنار تیم ها قرار دارند و مطمئناً یک استارت خیلی خوب برای ووشو قم است تا بتوانیم از نظر مدال‌آوری سال‌های آینده جایگاه بهتری کشور داشته باشیم.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
http://javaneparsi.ir/49834
اخبار مرتبط

نظرات شما