مدرس نجات‌غریق و غواصی کشور خبر داد:

آموزش سالانه منجیان غریق در کشور

مدرس نجات‌غریق و غواصی کشور گفت: هرسال منجیان غریقی که دارای کارت نجات‌غریق از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی هستند بایستی در دوره‌ای به نام دوره آمادگی سالیانه شرکت کنند و پس از موفقیت در این دوره پروانه فعالیت و برگه آمادگی خود را دریافت کنند.

علی عبدالحی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به تعریف نجات‌غریق اظهار داشت: لایف گارد یا نجات‌غریق به افرادی که ایمنی اماکن آبی به عهده دارند گفته می‌شود و بایستی این افراد در تمامی استخرها و حتی در مسابقات المپیک، آسیایی و هر مکان آبی حضور داشته باشند.
 وی با اشاره به الفبای پنج‌گانه نجات‌غریق بیان داشت: الفبای پنج‌گانه منجیان غریق شامل، مرحله اول به‌عنوان پیش‌بینی و پیشگیری از خطر توسط منجی غریق است بدین معنا که در یک مکان آبی منجی غریق بایستی قبل از هر کاری پیش‌بینی و پیشگیری از خطر سرلوحه کار خویش قرار دهد.
 مدرس نجات‌غریق و غواصی کشور با اشاره به وظیفه دیدبانی منجیان غریق گفت: دومین موضوع که بایستی یک منجی غریق به آن اشراف داشته باشد وظیفه دیدبانی و مراقبت است که بایستی حتماً این منجیان غریق از روی سکوهای دیدبانی با ارتفاع یک و نیم تا دو متر کاملاً مکان آبی را زیر نظر داشته باشد.
 وی با اشاره به مرحله سوم الفبای نجات‌غریق ابراز داشت: سومین وظیفه منجیان غریق امداد و نجات است که اگر فردی دچار غریق شد منجی غریق بایستی ابتدا با استفاده از وسایل کمک و حتی‌الامکان بدون ورود به داخل آب فرد را نجات دهد و اگر نتوانست با ورود به آب فرد را نجات دهد.
 عبدالحی با اشاره به مراحل دیگر الفبای پنج‌گانه نجات‌غریق گفت: مرحله چهارم شناخت نوع غریق توسط منجی غریق است و مرحله پنجم نیز مرحله پیگیری است، به این معنا که پس از تشخیص نوع غریق پیگیری برای نجات فرد توسط منجی غریق ادامه میابد.
 وی با اشاره به انواع غریق گفت: غریق نوع اول به فردی گفته می‌شود که هم تنفس و هم ضربان دارد که بایستی مراقبت‌های ابتدایی انجام گیرد و در صورت هوشیاری در فضایی که اکسیژن کافی وجود دارد از وی مراقبت شود، غریق نوع دوم به فردی گفته می‌شود که ضربان دارد؛ ولی تنفس ندارد که بایستی عملیات سی پی آر و تنفس مصنوعی انجام شود، غریق نوع سوم به فردی گفته می‌شود که نه تنفس و نه ضربان دارد، بایستی عملیات احیا انجام گیرد و در موارد بحرانی با اورژانس تماس گرفت شود.
 مدرس نجات‌غریق و غواصی استان قم با اشاره به غریق تأخیری بیان داشت: گاهی اوقات بعضی از غریق‌ها به نام غریق تأخیری معروف است، یعنی شاید آب داخل ریه‌ها رفته؛ ولی در شرایط ظاهری هیچ مشکلی برای فرد مشاهده نشود؛ اما ممکن است تا ظرف مدت ۷۲ ساعت اگر از فرد به‌خوبی مراقبت نشود احتمال وقوع یک حادثه ناگوار وجود دارد.
 وی با اشاره به برگزاری مسابقات مخصوص منجیان غریق توسط فدراسیون گفت: هر ساله برای سنجش آمادگی منجیان غریق فدراسیون نجات‌غریق کشور و استان‌ها اقدام به برگزاری مسابقاتی نظیر حمل با مانکن، حمل با تیوب، مسابقه دو پرچم در کنار ساحل و برای آماده‌سازی منجیان غریق دریا در نظر گرفته می‌شود و مسابقه ۲۰۰ متر بامانع می‌کند که باعث سنجش و ارزیابی منجیان غریق است.
 وی با اشاره به تفاوت منجیان غریق فعال و غیرفعال عنوان کرد: هرسال منجیان غریقی که دارای کارت نجات‌غریق از فدراسیون نجات‌غریق و غواصی هستند بایستی در دوره‌ای به نام دوره آمادگی سالیانه شرکت کنند و پس از موفقیت در این دوره پروانه فعالیت و برگه آمادگی خود را دریافت کنند؛ منجیان غریق دارای پروانه فعالیت و برگه آمادگی سالیانه فعال و کسانی که در این دوره شرکت نکرده‌اند و این دو مجوز را ندارند غیرفعال خوانده می‌شوند.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150


 
http://javaneparsi.ir/50275
اخبار مرتبط

نظرات شما