در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

اعزام ۵۴ دختر ووشوکار به مسابقات کشوری

نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به اعزام ۵۴ دختر ووشوکار به مسابقات کشوری گفت: هیات ووشو استان قم به رقابت‌های ووشو کشوری دختران ۴۴ ورزشکار و رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران ۱۰ ووشوکار در دو دو بخش ساندا و تالو اعزام کرده است.

بتول سادات رفیعی‌پور نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری ووشو و انتخابی تیم ملی اظهار داشت: رقابت‌های ووشوی کشوری دختران با حضور ۱۵ استان و ۴۰۰ ورزشکار در روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه در شهر مشهد در دو بخش تالو و ساندا بانوان و مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران با بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۳۱ استان کشور از روزهای ۲۹ تیرماه الی ۳ مردادماه در آکادمی ملی ووشوی کشور برگزار شد.
 وی با اشاره به اعزام دختران ووشوکار استان قم به مسابقات ووشوی کشوری دختران بیان داشت: در رقابت‌های ووشوی کشوری دختران تیم استان قم متشکل از ۴۴ ورزشکار در دو بخش تالو و ساندا به مربیگری الهام جلیلی، سحر زارعی و در بخش ساندا و مربیگری بتول السادات رفیعی‌پور و لعیا نوری در بخش تالو به این مسابقات اعزام شدند.
 نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به اعزام دختران ووشوکار استان قم به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران گفت: مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران در دو بخش جوانان و گروه‌های سنی حضور داشتند، دختران ووشوکار قمی با ۱۰ شرکت‌کننده و هدایت و مربیگری بتول السادات رفیعی‌پور و معصومه شفایی در بخش تالو و فاطمه سلیمانی در بخش ساندا با حریفان خود به رقابت پرداختند.
 وی با اشاره به حضور داوران استان قم در مسابقات ووشو دختران کشور در مشهد خاطرنشان کرد: باتوجه‌به وجود داوران باتجربه و پیشکسوت این رشته در استان قم خانم‌ها ستاره عبدی و بتول السادات رفیعی‌پور به‌عنوان داور این مسابقات از قم حضور داشتند.
 رفیعی‌پور با اشاره به موفقیت دختران ووشو استان قم در مسابقات ووشو دختران کشور و مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران ابراز داشت: تیم ووشو دختران استان قم موفق به کسب ۱۴ نشان طلا، ۱۰ نشان نقره و ۱۰ نشان برنز و کسب مقام دوم تیمی در رقابت‌های ووشو دختران کشور و کسب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در بخش تالو و ۱ مدال نقره در بخش ساندا در سه رده‌ی نونهالان، نوجوانان و جوانان رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران شدند.
 وی با اشاره به نتایج دختران ساندا قم در مسابقات ووشو دختران کشور گفت: در بخش ساندا نرگس یاسبلاغی در وزن ۷۰ کیلو بزرگسالان نشان طلا، هستی برجیان در وزن منفی ۵۶ کیلو و زهرا امیری در مثبت ۸۰ کیلو نشان نقره و زهرا قاسمی در وزن ۶۵ کیلو جوانان و مینا پرویزی در منفی ۴۸ کیلو نشان برنز را از آن خود کردند.
 نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به نتایج دختران تالو قم در مسابقات ووشو دختران کشور بیان داشت: هانا بهشتی، مهدیس رستمی، فاطمه حسینی و نیایش قمری هر کدام دو نشان طلا، زینب سادات طباطبایی به یک طلا و یک نقره،فاطمه رضایی یک نقره، فاطمه دارابی، ستایش زرنوشه فراهانی و سارا جانقلی هر کدام به یک عنوان قهرمانی دست یافتند و زهرا میرزایی در دو فرم به یک طلا و یک برنز رسید.
 وی در ادامه گفت: همچنین یلدا ملک‌محمدی و ملینا محمود آبادی در چهار فرم، چهار نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند و لیانا فرخ، لیانا بوستان‌زاده و غزل طباطبایی دیگر نایب قهرمانان تیم اعزامی قم بودند؛ سارا محمدی عراقی صاحب دو نشان برنز شد و ثنا رحیمی، حسنی میناپور، همتا رهبان، مهرانا شجری و غزل امید هم در مجموع صاحب ۵ مدال برنز شدند.
 رفیعی‌پور در ادامه با اشاره به نتایج کسب شده توسط دختران ووشو قم در مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان و رده‌های سنی دختران عنوان کرد: در بخش تالو نوجوانان، تارا همافر در فرم‌های دائوشو و گوئن‌شو مقام اول را کسب کرد و صاحب دو مدال طلای کشوری شد و نازنین زهرا ذاکری و نیایش قمری در فرم دئولین مقام دوم و بهار طلوعی و ثنا ایلکی مقام سوم را کسب کردند و به ترتیب صاحب دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند.
 وی در ادامه گفت: در بخش ساندا مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم جوانان در وزن ۵۲- کیلوگرم غزل ایوبی با کسب مقام دوم به مدال نقره دست‌یافت.
 نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به افتخارآفرینی دختران قم در این پیکارها افزود: خاطرنشان می‌شود در ۱۰ سال گذشته این اولین باری است که دختران تالوکار قمی در مسابقات انتخابی تیم ملی رده‌های سنی به مدال دست پیدا می‌کنند.



انتهای خبر /


 
http://javaneparsi.ir/50200
اخبار مرتبط

نظرات شما