در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

افزایش سطح سلامت جامعه با آمادگی جسمانی

رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم با اشاره به مزیت رشته آمادگی جسمانی در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: آمادگی جسمانی رشته بسیار مهمی است و به هر میزان که سطح آمادگی جسمانی استان افزایش یابد مطمئناً مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان‌ها کمتر خواهد.

 سعید کاملی رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده هیات برای سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در سه مبحث همایش و جشنواره مسابقات و دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی‌شده توسط هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم برنامه‌ریزی‌شده و در حال اجرا است.
 وی با اشاره به همایش‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای هیات آمادگی جسمانی و تندرستی قم بیان داشت: رویدادی با عنوان تابستان فعال با آمادگی جسمانی از مردادماه تا انتهای شهریورماه در سطح استان، محله‌ها و بوستان‌ها به‌وسیله کمیته‌های هیات در قالب جشنواره‌ها و چالش‌هایی برگزار می‌شود که در پایان از شرکت‌کنندگان با اهدای جوایز تقدیر صورت می‌گیرد.
 کاملی با اشاره به هدف برگزاری این همایش‌ها افزود: این برنامه‌ها در قالب همایش، جشنواره و یا آشنایی رشته‌های زیر مجموعه هیئت آمادگی جسمانی برگزار می‌شود و گاهی هم حرکات و فعالیت‌ها با چالش‌ها و رقابت‌هایی انجام می‌پذیرد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها معرفی و آشنایی ابزارهای زیر مجموعه هیئت آمادگی جسمانی و رشته‌های این هیئت به علاقه‌مندان است.
 وی با اشاره به مزیت رشته آمادگی جسمانی گفت: آمادگی جسمانی یکی از بیس‌ها و پایه‌ها جهت فعالیت بدنی برای هر فردی است و در ورزش قهرمانی ورزشکار با وجود دارابودن آمادگی جسمانی بالا می‌تواند در هر رشته‌ای به سطح بالایی از تکنیک و تاکتیک‌های رشته تخصص خود برسد و با آمادگی جسمانی بالا حرکات خود را به‌خوبی اجرا کند.
 رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم با اشاره به برنامه‌های آموزشی این هیات اظهار داشت: در بحث آموزش، تمرکز هیئت و کمیته آموزش بیشتر بر روی مربی‌هایی است که سال گذشته در دوره‌های مربیگری شرکت کردند، این افراد نیاز به آپدیت شدن اطلاعات خود برای آموزش بهتر افراد دارند که هیات با برگزاری دوره‌های پیش‌نیاز مربیگری درجه‌دو و دوره‌های افزایش سطح علمی مربیان اقدام به به‌روزرسانی اطلاعات آنها کرده است.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: مربیانی با مدرک درجه سه مربیگری در هیات در جهت تندرستی، افزایش فعالیت بدنی و فرهنگ‌سازی ورزش در حال فعالیت هستند؛ اما با ارتقا درجه مربیگری به درجه‌دو و درجه یک می‌توانند در کنار رشته‌های دیگر به‌صورت تخصصی در سطح آمادگی جسمانی فعالیت کنند.
 کاملی با اشاره به مزیت رشته آمادگی جسمانی در ارتقای سطح سلامت جامعه بیان داشت: آمادگی جسمانی رشته بسیار مهمی است و به هر میزان که سطح آمادگی جسمانی استان افزایش یابد مطمئناً مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان‌ها کمتر خواهد شد و با افزایش سطح آمادگی جسمانی جامعه استحکام، قوا و قدرت خانواده نیز افزایش خواهد یافت.
 وی با اشاره به همکاری نهاد در جهت ارتقای سطح آمادگی جسمانی جامعه عنوان کرد: زمانی که سطح آمادگی جسمانی جامعه افزایش یابد، نشاط، شادابی و تندرستی در جامعه نیز افزایش خواهد یافت که در این موضوع به همکاری ارگان‌ها و هیات‌های ورزشی نیاز است که هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم در این زمینه فعالیت‌های از قبیل امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور زندان‌ها، برگزاری جلسات متعددی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها، اداره آموزش‌وپرورش و هیئت کارگری داشته است.
 رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم با اشاره به اعزام‌ها و برگزاری مسابقات پیشرو بیان داشت: هیات آمادگی جسمانی در شهریورماه سال جاری اقدام به اعزام ورزشکاران در بخش بانوان به دومین المپیاد فدراسیون را خواهد داشت و در بخش آقایان نیز مسابقات آمادگی جسمانی پیشکسوت برای دومین بار در استان قم رو خواهیم داشت و به‌زودی لیگ باشگاه‌های سطح استان با برنامه‌ریزی کمیته مسابقات هیات برگزار خواهد شد.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150
http://javaneparsi.ir/50080
اخبار مرتبط

نظرات شما