معاون فرهنگی سازمان اوقاف خبر داد:

اعزام ۲ هزار مبلغ در ایام فاطمیه به امامزادگان کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در ایام فاطمیه امسال بیش از دو هزار مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز در قم برگزار شد، گفت: در ایام فاطمیه امسال ۷۰۰ مبلغ از استان قم و یک هزار و ۵۰۰ مبلغ هم از استان‌های دیگر با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس مناطق مختلف نیز حضور می‌یابند و به تبلیغ و تبیین معارف دینی و آموزه‌های اسلامی می‌پردازند.
آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این همایش اخلاص مخاطب‌شناسی مبلغ و شیوه و روش انتقال پیام را از عناصر اصلی در تأثیرگذاری تبلیغ برشمرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف که مبلغان به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند بهره‌گیری از پیوند عمیق مردم با اهل‌بیت در موفقیت پیام مبلغ تأثیر مضاعفی دارد.
اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه در آب‌گذشته تا کنون اندیشمندان غربی به دنبال حذف دین از عرصه اجتماعی هستند افزود: دراین‌بین انقلاب اسلامی یک جریان فرهنگی بود که این انگاره و تفکر را شکست داد و راه سعادت را در پیروی از آموزه‌های دینی و اسلامی می‌داند.
وی با تأکید بر اینکه امروز در راستای جهاد تبیین، تبلیغ معارف اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان مبلغان باید نسبت به گذشته عالم‌تر، به‌روزتر و جسورتر باشند افزود مبلغ با آشنایی با فناوری‌های جدیدی ارتباطی و اطلاعاتی و شناخت از شرایط می‌تواند متناسب با اهداف و برنامه‌های دشمنان فعالیت کند و در کنار دفاع از فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی، دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال عقیم‌سازی مسیر انقلاب اسلامی گفت: دشمن با شبهه‌افکنی می‌خواهد مردم را نسبت به انقلاب اسلامی نامید کند، اما انقلاب اسلامی بر خلاف فتنه‌انگیزی دشمنان به مسیر طی شده در ۴۵ سال گذشته افتخار می‌کند و به مسیر پیش رو امیدواری دارد.
در پایان این همایش از برخی از مبلغان برتر سازمان اوقاف و امور خیریه تجلیل و قدردانی شد.




انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم
http://javaneparsi.ir/46451
اخبار مرتبط

نظرات شما