دستیار رئیس‌جمهور:

الگوی اشتغال با ویژگی‌های زنانه طراحی می‌شود

دستیار پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: به دنبال طراحی الگوی مختص به زنان در مشاغل مختلف هستیم، این الگو باید به‌گونه‌ای باشد که به نقش مهم بانوان در تربیت و خانواده لطمه نزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سکینه سادات پاد روز چهارشنبه در کنگره زنان تأثیرگذار استان قم که در سالن کرامت استانداری افزود: تاکنون یک شغل با الگوی زنانه طراحی نشده است، زن شرایط خاصی در جامعه دارد که باید الگویی مناسب برای آن تهیه شود.
وی اضافه کرد: الگوی شغلی باید به‌گونه‌ای باشد که به کرامت زن لطمه نزند، نقش‌زن در تربیت فرزند را کم‌رنگ نکند و همچنین مشکلی برای حضورش در خانواده ایجاد نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه زن در رژیم گذشته دچار عقب‌ماندگی تاریخی بوده و همواره مورد ظلم تبعیض قرار گرفته است، افزود: در سیره مادران ائمه اطهار (ع) که نگاه می‌کنیم، حضور آنان در اجتماع بسیار پر رنگ بوده که همگی به‌اندازه خود در آن دوران مؤثر بوده‌اند.
پاد تصریح کرد: امام خمینی (ره) موافق حضور زن در اجتماع بوده و در مقابل معترضان این تفکر روی آرمان خود ایستادگی کردند، ایشان عقیده داشتند زن به‌اندازه خود باید در جامعه مشارکت داشته باشد.
وی در پایان بیان کرد: بر اساس نص صریح قانون اساسی، جمهوری اسلامی موافق مشارکت زن در اجتماع است، ما نیز در دولت سیزدهم در تلاش هستیم الگوی مختص به بانوان در مشاغل را طراحی و ارائه کنیم.




انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/46929
اخبار مرتبط

نظرات شما