یادداشت؛

پیاده روی اربعین نماد وحدت و دوستی

تصاویر و فیلم هایی که هر ساله از پیاده روی اربعین منتشر می شود خود گواهی بر صداقت و اتحاد مسلمانان حول امام حسین(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  بریتانیا به عنوان استعمار پیر که می توان آن را پایه گذار وهابیت و اختلاف در بین مسلمانان هم نامید، همواره به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان بوده و هست.
بعد از بدعتی که در بین اهل سنت ایجاد کرد به سراغ تشیع آمد و با ایجاد فرقه های مختلف سعی در تحریف در بین شیعیان داشت به طوری که با ترویج شیعه انگلیسی سعی داشت تا چهره ای زشت و خونین از شیعیان بسازد.
در این میان در ابتدا شاید تا حدودی موفق شدند اما در ادامه روشنگری های علمای شیعه تا حدود زیادی جلوی تحریف ها و بدعت های جدید را گرفت.
اصلی ترین هدفی که انگلستان از تحریف مذهب شیعه دارد ترویج یک مذهب تندرو و مخالف سرسخت با اهل سنت است تا با وارد کردن این دو مذهب به جنگ خونین تا دهه ها و شاید قرن ها از این اختلافات بهره ببرد اما کار به همین جا ختم نمی شود.
چرا که اگر هوشیاری و صرافت علما نبود طرح های بعد از آن هم اجرایی می شد اما هیچ وقت این آرزو محقق نشد.
نمونه بارز شکست این توطئه را می توان برگزاری عظیم پیاده روی اربعین نام برد، جایی که در آن میلیون ها انسان از نقاط مختلف جهان گرد یک هدف و نام می آیند و با اتحاد و همدلی صحنه های زیبایی را رقم می زنند.
تصاویر و فیلم هایی که هر ساله از پیاده روی اربعین منتشر می شود خود گواهی بر صداقت و اتحاد مسلمانان حول امام حسین(ع) است.
در طی این سال ها بارها مشاهده شده که برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان در حال پیاده روی هستند که همین اتحاد و همدلی خط بطلانی است بر تمامی توطئه هایی که با هدف ضربه زدن به اسلام تدارک دیده شده بود.
امروز اثری از اسلام داعشی مدنظر غرب در ایران عزیز نیست که خود مایه غرور ملی و دینی است.
در طریق عشق می توان همه جور آدم را مشاهده کرد از بازاری تا کارمند و ... همه راه می افتند و فریاد واحسین سرمی دهند
اتحاد و همراهی مسلمانان در پیاده روی اربعین را می توان همه ساله دید آن هم در سرزمینی که استکبار جهانی خواستار حاکمیت داعش بر آن بود اما جمهوری اسلامی ایران اجازه را نداد.
درست 10 سال پیش داعش برای پیاده روی اربعین خط و نشان می کشید اما غافل از این سردار دل حاج قاسم سلیمانی با تاسی از امام شهیدش خط بطلانی بر این خیال خام کشید.
.


انتهای خبر /110


 
http://javaneparsi.ir/50283
اخبار مرتبط

نظرات شما