در گفتگو با دانا مطرح شد؛

گلایه عموکاووس از تحریف تاریخ و فرهنگ ایران

بازیگر محبوب نقش عمو کاووس در سریال نون خ گفت: چرا باید کشورهای خارجی در مورد تاریخ سرزمین و وطن ما، سریالی بسازند که حتی در مورد درستی و صحت‌وسقم محتوا و اسناد تاریخی آن هم شک و تردید وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از دانا، ماشالله وروایی، بازیگر محبوب نقش عمو کاووس در سریال "نون خ" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه ما هرآنچه که داریم از مخاطب است، مخاطبی که از اعماق وجودش مطلبی را بیان می‌کند، اظهار کرد: ما هر آنچه که در خصوص سریال نون خ شنیدیم، لطف مردم و نظرات شیرین مخاطب بوده و به دل نشسته چرا که از دل مخاطب برآمده و این موضوع برای همه دست‌اندرکاران مجموعه، شایان توجه بوده که مخاطب تا این حد با سریال ارتباط برقرار کردند.

 وی با اشاره به داستان ویژه سری ۵ سریال نون خ، گفت: نون خ مجموعه‌ای است که معمولاً مسائل روز و مشکلات جامعه را در قالب طنز بیان می‌کند و بی شک دلیل استقبال مردم از آن، به همین موضوع برمی‌گردد. از کارگردانان و فیلمسازان درخواست می‌کنم در برنامه‌سازی به سمت‌وسویی بروند که تلویزیون ما غنی و قابل تماشا باشد.

 وروایی با انتقاد از کم‌کاری در معرفی تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف کشورمان و با اشاره به سریال «حشاشین» عنوان کرد: چرا باید کشورهای خارجی در مورد تاریخ سرزمین و وطن ما، سریالی بسازند که حتی در مورد درستی و صحت‌وسقم محتوا و اسناد تاریخی آن هم شک و تردید وجود دارد و جالب اینکه موردتوجه هم قرار بگیرد، فیلمسازان ما باید برنامه‌هایی با بار ادبی بالا و معقول که آداب و سنن و رسومات اقدام مختلف کشورمان را به‌درستی به تصویر بکشد، بسازند.

 این بازیگر در پایان با اشاره به ارتباط رادیویی با مخاطبین سریال خاطرنشان کرد: خدا رو شکر می‌کنم که به اذعان مخاطبین، نون خ ۵، همانند قسمت‌های پیشین، سریال موفقی بود، من امروز با مخاطبی صحبت کردم که فرزند یکی از همین کولبرهای زحمت‌کش بود که پدرش به رحمت خدا رفته و من چقدر تحت‌تأثیر صحبت‌های او قرار گرفتم و به خودم بالیدم که توانستیم در این سریال بخش کوچکی از شغل سخت و پرخطر این عزیزان را به تصویر بکشیم.




انتهای پیام/


منبع:دانا
http://javaneparsi.ir/48856
اخبار مرتبط

نظرات شما