عضو خبرگان رهبری مطرح کرد:

عرفه فرصتی آسمانی برای طهارت باطن انسان

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دعای عرفه می‌تواند نقش اخلاقی و تربیتی داشته باشد، گفت: عرفه فرصتی آسمانی برای طهارت باطن انسان است.

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به اهمیت روز عرفه اظهار داشت: دعای روز عرفه توسط امام حسین (ع) در کنار جبل الرحمه خوانده شد و این دعا یکی از بهترین‌ها در اسلام است.
وی ادامه داد: دعای این روز در واقع مرور یک دوره معارف اسلامی با تعابیر زیبا و استدلال‌های منطقی است که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر این روز هستند.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: دعای عرفه دارای مضامین مهم و عمیقی است که می‌تواند نقش اخلاقی و تربیتی داشته و کسانی که به این دعا عمل می‌کنند را مؤمن خدایی و ولایی تربیت کند.
وی اضافه کرد: حضور مردم در مناسک مهمی دینی مانند دعای عرفه آنها را در برابر توطئه‌های دشمنان و شیطان بیمه می‌کند.
آیت‌الله توکل با اشاره به اینکه عرفه فرصتی آسمانی برای طهارت باطنی است، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: خداوند در هیچ روزی به‌اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند.
وی اضافه کرد: حضور مردم در مراسم‌های مختلف مذهبی ملی باعث می‌شود که نقشه‌ها و برنامه‌ریزهای دشمنان علیه کشور باطل شود.
این استاد حوزه عنوان کرد: انسان باید در تمام امور زندگی خود را تسلیم خداوند بداند و هر کار خود را با توکل و اخلاص انجام دهد که اگر این‌گونه و با این نیت انجام شود حتماً مراسم های مذهبی مانند دعای عرفه تأثیر بسزایی در زندگی و قلب فرد خواهد داشت.
وی در خاتمه افزود: برای این روز آداب بسیاری از سوی ائمه معصومین اعلام شده که مهم‌ترین آنها زیارت امام حسین (ع) و خواندن دعای عرفه است.


انتهای پیام/160


http://javaneparsi.ir/49251
اخبار مرتبط

نظرات شما