مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم:

سال گذشته ۴۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان قمی اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌ قم با اشاره به طرح‌های حمایتی از زوج‌های جوان، گفت: سال گذشته ۴۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان در این استان قمی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام طه مهری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال جاری هیچ نوعروس نیازمند قمی در پشت نوبت دریافت جهیزیه نخواهد ماند.
وی با بیان اینکه این جهیزیه‌ها در کمال امانت و حفظ کرامت و شان نوعروسان و خانواده‌های آن اهدا می‌شود، ادامه داد: کمیته امداد در اهدای این جهیزیه‌ها رویه‌ای در پیش گرفته که حتی خانواده داماد از اهدای این اقلام، مطلع نمی‌شود.
وی همچنین عنوان کرد: هم‌زمان با دهه کرامت اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش نهادهای حمایتی اهدا شد.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه بخش مهمی از این جهیزیه‌ها توسط خیران تهیه شده است، افزود: این سری جهیزیه‌ها شامل پنج قلم اساسی یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، لباسشویی و جاروبرقی است.
وی با اشاره به مشارکت سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم در تهیه این اقلام، اضافه کرد: ارزش ریالی هر سری جهیزیه افزون بر پنج میلیارد ریال است که تمامی کالاهای آن ساخت واحدهای تولید داخل کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم افزون بر ۱۴۸ میلیارد تومان کمک به مددجویان قمی در بخش‌های مختلف معیشتی، درمانی، مسکن و ازدواج صورت‌گرفته است.
هم اینک ۲۱ هزار و ۶۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امام خمینی قم قرار دارند که مجموع نفرات آن‌ها ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر می‌شود.

انتهای پیام/


http://javaneparsi.ir/48861
اخبار مرتبط

نظرات شما